OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter ett omväxlande och stimulerande jobb med mycket kundkontakt? Tillsammans med Schenker söker vi nu deras nya kollega som ska stötta upp deras kunder med inkommande ärenden.
Om vår kund
DB Schenker är arbetsgivaren för dig med engagemang och servicekänsla och som trivs i en stimulerande roll där du själv kan påverka och göra skillnad. Vi erbjuder dig en flexibel tjänst i ett multinationellt företag med personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö genom aktiviteter som främjar god hälsa och gemenskap. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Dina arbetsuppgifter
I denna roll hanterar du bokningar via telefon, EDI och mail för både inrikes- och utrikestransporter. Du blir kundernas kontakt gällande Schenkers transporttjänster och prisfrågor.
I rollen ingår även
- Tullhantering
- Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll
- Kontakt med trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa
Din profil
Du har utbildning på minst gymnasienivå och det är starkt meriterande om du har dokumenterad arbetserfarenhet av tull, export och import. Vi ser att du har goda kunskaper i MS Office samt erfarenhet av arbete i andra affärssystem. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
Vi söker dig som är serviceinriktad, driven, kommunikativ och har nära till skratt, precis som resten av teamet! Du trivs med operativt arbete där du gärna tar egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Du är ansvarsfull, flexibel, stresstålig och tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt. Att arbeta som en del av teamet är en självklarhet för dig, men du kan även jobba självständigt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid och med placering i Borås. På grund av Schenkers höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen.
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 2021-08-22. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Victoria Öberg på victoria@effektiv.se eller Gabriella Albertsson på gabriella.albertsson@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Sökord
Transport, tull, spedition, kundtjänst, service, kundservice, ordermottagning, logistik, tulldokument, inrikestransporter, utrikestransporter, transportbokning