OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Till vårt kontor i Luleå söker vi nu en positiv medarbetare som vill utvecklas tillsammans med oss!
Arbetsuppgifter
* Bokningar via telefon, EDI och mail för både inrikes- och utrikestransporter
* Arbete med aviseringar
* Ärendehantering
* Kontakt med våra kunder, transportörer, interna avdelningar både i Sverige och Europa.
* Uppföljning och kvalitetskontroll
Din Profil
Som person har du en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet och du ser dig som en självklar del i en grupp. Du är målinriktad, tar egna initiativ och har god analytisk förmåga med ett granskande och drivande arbetssätt. Vidare är du metodisk, strukturerad, välorganiserad och gillar högt tempo. Arbetet innefattar en hel del problemlösningar vilket gör att det ställs höga krav på att du på ett lugnt och metodiskt sätt servar och löser problem åt våra kunder. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Finska är meriterande men inget krav.
* Du har goda IT kunskaper och vana från arbete med kundkontakter via telefon.
* Du har utbildning på minst gymnasienivå.
* Det är en fördel, men inget krav, om du har bakgrund från transportbranschen.
Information och ansökan
Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt men senast den 14/12.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. På grund av våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen. För mer information är du välkommen att kontakta chef Business Services Camilla Granberg tel 090-716631.
Välkommen med din ansökan!