Medarbetare Business Services - Bokning/Trafikledning

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Till vår landtransport organisation i Linköping söker vi nu en serviceinriktad och engagerad kollega som kommer bli en del av vårt härliga team!


Arbetsuppgifter:

* Du kommer ta emot inrikes och utrikes bokningar från våra kunder via telefon, e-post och EDI.
* Registrering och vidarebefordran av transportinformation, inkl exportförtullningar.
* Besvara kundförfrågningar både inrikes och utrikes, prisfrågor.
* Dagligt kvalitetsarbete både inom inrikes och utrikes.
* Ha kontakt med utländska agenter/syskonbolag och samverkande åkerier/chaufförer.
* Ringa welcome-calls till våra kunder.
* Du kommer att ingå i en grupp som även ansvarar för samordning och administration av avgående och ankommande godsflöden utrikes.

Din Profil:

* Du är utpräglat serviceminded och sätter alltid kunden i fokus.
* Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt har data-/systemvana.
* Erfarenhet av spedition och tullkompetens är meriterande.
* Du är målinriktad, tar gärna initiativ, är lösningsorienterad samt trivs att arbeta i grupp.

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort är Linköping. Omfattningen är heltid.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Rikard Järlefalk, Manager Business Services and Network & Linheaul, via 013-370933 eller rikard.jarlefalk@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast 8/11. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Control Tower Sara Solem
08-58510501
Head of Direct & CPM Gävle Lars Westblom
0702839904
Avdelningschef Sara Hellgren
-
- Peter Adolfsson
-
Distriktschef Tony Ekvall
031-7039605
Traffic Manager Renato Pastuhovic
-
- Pernilla Rosengren
-
Avdelningschef Philip Wennström
08-58510441
- Jan Saarsoo
08-585 10 081
Arbetsledare Terminal Joakim Levin
-

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DB Schenker
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 8 november 2022

Besöksadress

Fagerstagatan 47
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


2 december 2024

21 november 2024