OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trioworld är en koncern verksam inom områdena förpackningar och hygienfilmer och är en av de ledande leverantörerna i Europa. Det dominerade råmaterialet är polyeten och vi omsätter runt 5,500 MSEK. Vårt huvudkontor ligger i Smålandsstenar och vi har även produktion i övriga delar av Sverige. Internationellt finns vi via produktion eller säljbolag i Danmark, Frankrike, Finland, Nederländerna, Storbritannien och Tyskland.
Trioworld Landskrona AB ingår i division Consumer packaging and special products. Vi producerar tryckt och otryckt rullmaterial samt påsar. Produkterna används främst till förpackningar för till exempel hushållspapper och blöjor.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med fokus på kundsupport, både mot en nationell och internationell marknad, där du i huvudsak har kontakt med kunderna genom mail och telefon. Du är en viktig del av verksamheten genom att verka problemlösande och kommunikativ där du ansvarar för kundärendet från start till mål, i nära samarbete med våra två internationella försäljningsteam, supply chain och produktion. Du ser till att kunden får bästa tänkbara service och hanterar ärenden ansvarsfullt och effektivt. I din roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
Daglig kundsupport och kontakt med kunder och leverantörer kring orderbekräftelser, leveranstider, prognoser och fakturering
Onboarding av nya kunder
Stötta våra säljteam
Viss reklamationshantering
Bokning av transporter/tulldeklaration
Kompetensprofil och personliga egenskaper
Eftergymnasial utbildning med inriktning på service management/logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet med dokumenterad erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Erfarenhet av försäljning
Ha goda kunskaper i Office program, PC-baserade planeringsverktyg samt någon form av ERP-system (Movex)
Behärska engelska obehindrat i tal och skrift
Engagerad och driven
God social och kommunikativ förmåga
Förmåga att skapa struktur för dig själv och andra
Förmåga att både gå in i detaljer och zooma ut för att behålla perspektivet
Förmåga att hantera olika intressenter
Självständigt kunna identifiera och förankra alternativa lösningar när det uppstår problem
Kvalitets- och effektivitetsfokus
Förmåga att hålla många bollar i luften
Din yrkesmässiga erfarenhet är viktig men vi kommer även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tjänsten är heltid och tillsvidareanställning (med anställningsvillkor enligt tjänstemannaavtalet, Grafiska Företagen). Du använder formuläret nedan för att söka tjänsten, senast den 15 augusti vill vi ha din ansökan. Matchar din profil med den vi söker kommer vi att kalla dig på intervju. Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!