OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en organisation präglad av innovation, yrkesstolthet och engagemang och med den fasta övertygelsen om att erbjuda marknadens bästa läromedel? Just nu söker vi en ny medarbetare till vår Customer Service och du kan bli en av medlemmarna i vårt glada team med kontor på Rosenlundsgatan i Stockholm. Är du den vi söker?
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att:
Besvara frågor från kunder om våra produkter
Hantera beställningar och ordrar
Administrera kunddata och licenser
Utbilda kunder i våra digitala plattformar
Presentera erbjudanden och kampanjer mot kund
Hjälpa till vid mässor, events och konferenser
Assistera vid tester av programvara
Som medarbetare i Customer Service är arbetsuppgifterna mycket varierande och du kommer ha kontakt med många olika personer både internt och externt. Främst ligger fokus på att ge kunder professionell service. Dels genom att besvara frågor via inkommande ärenden så som samtal, mail och chatt men även att utbilda våra kunder i våra digitala produkter via telefon och videomöten samt att vara en drivande part i kundkontakten som strävar mot att hitta rätt produkt till rätt kund.
Vem är du?
I denna rekrytering lägger vi stor vikt på personlighet och för en bra matchning ser vi gärna att du är en person som drivs av att ge det bästa bemötandet till våra kunder samt är bekväm i att ta kontakt med kunder och har ett visst intresse för teknik och administration.
Egenskaper för att bäst matcha rollen:
Som person ser vi gärna att du är tålmodig och tydlig i din kommunikation samt att du är lösningsfokuserad med kunden i fokus.
Du har en grundläggande förståelse över hur digitala applikationer och webbsidor fungerar samt har en förmåga och vilja att snabbt lära dig nya miljöer och system.
Du är positiv, noggrann, tål ett stundvis högt tempo och trivs att jobba både i grupp och enskilt samt kan hantera flera saker samtidigt.
Du tycker om att ge god service, är prestigelös och hjälper till där det behövs.
Vi uppskattar egenskaper som initiativförmåga och ansvarstagande, kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet, hög servicekänsla och prioriteringsförmåga.
För att ge god service ser vi gärna att du arbetar proaktivt i ditt sätt mot kund och hittar deras behov och ger förslag på olika lösningar som kan passa dem.
Vara proaktivt drivande i kundkontakten.
Kvalifikationer för att klara av rollen:
Motiverad och bekväm i kontakten med kunder över telefon, mejl samt videosamtal på teams
Datorvan och gärna har intresse av datateknik för att ge bästa service till våra användare
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Erfaren i Microsoft Office
En person med goda administrativa kunskaper
Har en fullständig gymnasieexamen
Mer om tjänsten och Sanoma Utbildning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på heltid, 100 % med start i mitten av april eller vid överenskommelse. Sanoma Utbildning är ett läromedelsförlag som funnits sedan 1993 och är idag en del i en nordisk region i koncernen Sanoma som finns i ett flertal europeiska länder. Vi sitter i nyrenoverade lokaler nära Södra station i Stockholm och har ca 80 anställda.
Förlaget erbjuder ett omväxlande och varierande arbete på en arbetsplats med stort engagemang och mycket arbetsglädje. Arbetstiden är 37,75 timmar per vecka och du erbjuds friskvårdsbidrag och en timmes betald friskvårdtimme i veckan. Vi har kollektivavtal, en konstförening och en idrottsförening. Arbetsplatsen präglas av härlig stämning och positiv atmosfär.
Rekryteringen sköts av Sanoma Utbildning. För frågor om tjänsten, kontakta Per Bylander, Customer Service Manager, per.bylander@sanomautbildning.se
Fackliga företrädare: Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14 samt SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84.
Sista ansökningsdag är 15:e mars men urval sker löpande och anställning kommer ske så snart vi har hittat rätt person. Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: jobb@sanomautbildning.se
Välkommen med din ansökan!