Medarbetare Customer Success

Medarbetare Customer Success

Arbetsbeskrivning

Har du ett genuint intresse att leverera fantastisk service såväl som strävan efter att uppnå kundnöjdhet utöver det vanliga? Vi söker dig som brinner för kundrelationer och vill vara med på Storex tillväxtresa.

Vad erbjuder vi?
• Bra månadslön
• Förmåner enligt kollektivavtal
• Möjlighet till flexarbete
• Följa med på tillväxtresan
• Utveckling inom rollen

Storex startades redan 1987 och är familjeägt i andra generationen. Idag drivs företaget av fyra syskon som har service i blodet och starkt engagemang. Storex en fristående leverantör av tredjepartslogistik med verksamhet i både Stockholm och Göteborg. Storex arbetar med kunder inom bland annat e-handel, marknadslogistik och traditionell detaljhandel. Varje dag hanteras mängder av varor och skickar stora volymer gods över hela världen.

Vem söker vi?
Tjänsten kräver att du som person är social, har ett kundfokus utöver det vanliga och strukturerad i ditt arbete samt är lösningsorienterad och har mycket god datorvana. Som person bidrar du med att skapa engagemang och förtroende mot såväl kund som inom teamet.

Du besitter mycket god kommunikativ förmåga och kan behålla lugnet även när arbetstempot är högt. Vidare är du flexibel och kan arbeta självständigt i ett öppet kontorslandskap. Tjänsten kräver att du talar och skriver svenska obehindrat samt behärskar engelska på en god nivå.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande roller inom kundtjänst eller Customer Success. Logistikkunskaper är meriterande.

Är det dig vi söker? Välkommen in med din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryterare Dinara Garipova.

Vad innebär rollen?
Som medarbetare i Storex nybildade Customer Success Team är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för den dagliga kommunikationen mot dina tilldelade kunder. Det innefattar att ta ett ägandeskap om kundprocesserna, proaktivt och aktivt arbeta tillsammans med kund för att förbättra såväl processer som kundrelationen samt ge support i världsklass. Du rapporterar till Customer Success Manager.

Andra exempel på arbetsuppgifter:
• Begära in prognoser, följa upp samt återrapportera till kund
• Bevaka deadlines
• Debitering
• Planera in kundaktiviteter i interna prognosverktyg
• Delta i kundmöten
• Löpande dialog med ansvariga på lagret
• Hålla daglig dialog och support med kund för att uppnå bästa möjliga kundnöjdhet
• Ta ett ägandeskap för kundens ordrar, inleveranser och returer
• Återkoppling till kund
• Medverka till en fantastisk arbetsmiljö

Detta är en heltidstjänst och direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd hos vår kund Storex med en inledande 6 månaders provanställning. Kontoret är beläget i Jordbro och det är kontorsnärvaro som standard. Arbetstider måndag till fredag, 07:30-16:30 med möjlighet till flextid.

2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024