OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en kvalitetsmedveten, målfokuserad och motiverad medarbetare till vår Customer Support!
Vi erbjuder dig en inspirerande och kreativ miljö på ett företag som är ledande på den Nordiska marknaden för digitala tjänster.
Många av våra kunder är marknadsledande inom sina områden så du kommer att ställas inför stimulerande och lärorika utmaningar.
Inom Customer Support arbetar vi med att tillhandahålla en hög tillgänglighet av support till våra kunder kring frågor om våra tjänster, leveranser, teknisk support, beställningar, incidenter och andra supportfrågor samt äger implemetationsprocessen av nya kunder.
Du kommer att ansvarar för att
- Hantera supportfrågor och implementation av våra kunder
- Daglig uppföljning och hantering av ärenden inom funktionen
- Komplettera och säkerställa att befintliga ärenden innehåller rätt information såsom kundnummer, avtal, filspecifikationer, testfiler samt övriga nödvändiga resurser vid första kontakt
- Hantera kundrelaterade incidenter enl. gällande rutiner och processer
- Arbeta med löpande förändrings- och förbättringsarbete inom avdelningen samt följa upp och åtgärda avvikelser
- Ge kund löpande återkoppling på deras aktuella ärenden
- Säkerställa att ärenden hanteras enligt gällande prioriteringsordning
Vi vänder oss till dig som har
- Gymnasiekompetens eller motsvarande
- Minst 1 års erfarenhet från arbete inom Kundtjänstfunktion
- Erfarenhet av olika typer av ERP- och ärendehanteringssystem
- Vana att hantera kundkontakt både muntligt och skriftligt
- Mycket god förmåga att kommunicera, såväl muntligt som skriftligt, på svenska och engelska
Du har vad som krävs
Vi ser gärna att du som person är lösnings- och leveransorienterad som tycker om att ta egna initiativ samt trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är van vid att ta ansvar och att arbeta strukturerat. I din roll är det viktigt att vara kundfokuserad, lyhörd och flexibel.
PostNord Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden
Anställningsform
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.
Din placeringsort
Ljungby eller Alingsås
Önskar du ytterligare information?
Då är du välkommen att kontakta Lotte Palmlund, Team Chef Customer Support, Nordic Customer Implementation på tel +46 706 188 517 eller mail lotte.palmlund@stralfors.se
Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 2021-04-22
Välkommen med din ansökan!
PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.
PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2020).