OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medarbetare Customer Support Centre, Älmhult
Customer Support Centre supporterar IKEAs kunder i Sverige med service, försäljning samt information kring heminredning. Idag är vi runt 300 medarbetare i Älmhult ? hjärtat av IKEA. Oavsett hur våra kunder väljer att kontakta IKEA erbjuder vi samma personliga service och information i mötet med oss. Detta är IKEA Customer Support Centres bidrag till IKEAs framgångsrika affärsidé samt att skapa en bättre vardag för de många människorna.
VAD INNEBÄR JOBBET?
Vi söker nu nya medarbetare till flera delar av vår verksamhet. Som anställd hos oss stöttar du kunden i sin köpprocess, antingen före, under eller efter de har handlat på IKEA. Du fungerar även som kundens kontakt ut till våra varuhus i Sverige. Dina arbetsuppgifter på Customer Support Centre blir att via telefon, mail och chatt stötta våra kunder i sina köp och hjälpa att besvara våra kunder på deras frågor till IKEA. Det handlar om försäljning, frågor kring vårt sortiment, leveranser och servicefrågor generellt, samt hantering av reklamationsärenden.
VEM ÄR DU?
Du har bland annat följande kunskap, förmåga och erfarenhet:
?Erfarenhet inom försäljning, kundservice eller callcenterverksamhet är meriterande.
?Du är intresserad av heminredning och människors vardagsliv i hemmet.
?Du känner dig trygg med att trevligt och hjälpsamt bemöta våra kunder.
?Du är flexibel på jobbet och har inget emot förändringar.
?Du är ansvarsfull och kan prioritera och organisera ditt arbete för att använda tiden så bra som möjligt.
?Du är en problemlösare motiveras av att bidra till att IKEA förblir det själklara valet för våra kunder.
?Du uppskattar lagarbete.
?Du är bekväm i att prata engelska med våra kunder.
?Du vill fortsätta att utvecklas inom IKEA i framtiden.
?Du har inga problem att ta dig till och från arbetet om du börjar 07.00 på morgonen, slutar 20.15 på kvällen eller jobbar helg.
?Du ska ha fyllt 18 år för att jobba hos oss.
Vi är nyfikna på att höra mer om dig och varför du vill jobba på IKEA. Vi värdesätter din personlighet och vi strävar ständigt efter mångfald i vår verksamhet. Allra viktigast för oss är att du brinner för service och att du älskar att arbeta med kunder varje dag!
För att trivas på IKEA tror vi att du till stor del delar våra värderingar, t ex som att alltid möta förändringar med entusiasm och trivas med att både ge och ta ansvar. Detta innebär att du är en person som aktivt skapar en atmosfär där vi ständigt letar efter nya lösningar på problem. Du trivs med att ta ansvar, och är inte rädd för att göra fel.
REKRYTERINGSPROCESSEN
I denna rekrytering erbjuder vi flera tjänster med en sysselsättningsgrad på mellan 80-100%. Det är till största delen tillsvidaretjänster med provanställning och till viss del visstidsanställningar.
Om vi har besked om intervju kommer vi att kontakta dig per telefon. Då rekryteringsprocessen i vissa fall tar tid ber vi dig vänligast om ditt tålamod. För frågor som rör rekryteringen är du välkommen att kontakta vårt HR Service Centre +46 (0) 476-58 75 00.
Sista ansökningsdag är den 7:e juni, men vi gör ett löpande urval så vänta inte med din ansökan.
Kontaktperson IKEA CSC: Anders Magnestrand anders.magnestrand@ikea.com tel: 0723528977
Ansök på ikea.se/job eller via nedan länk:
https://jobs.brassring.com/1053/ASP/TG/cim_jobdetail.asp?partnerid=13900&siteid=5007&AReq=214460BR
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Generalist Hanna Gerdsdorff
060-6089052
Avdelningschef Sanna Söderberg
060-6089089
Funktionschef Liv Bengtsson
060-6089056
Restaurangchef Niklas Jonsson
060-6089058
Rekrytering HRSC
0476-587500
HR-chef Christina Mörtsjö
060-6089052
Säljchef Roy Kranenbarg
060-6089140
HR Generalist Hanna Gerdsdorff
060-6089062
Hanna Gerdsdorff
060-6089062
Human Resource