Medarbetare Indata

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Vi söker nu medarbetare till avdelningen indata & fakturering i Spånga. Indata ansvarar för att all indata är korrekt och i tid samt för en effektiv administrativ process med högsta kvalitet för våra landtransporter. Du kommer även vara engagerad i ärendehanteringen för fakturafrågor från kund samt avräkningsfrågor mot åkerierna.

Arbetsuppgifter

* Utföra kompletterande registreringar och rättningar samt rätta felaktigheter mot transportörer.
* Handlägga tilläggsdebiteringar mot kund, korrigera kundfakturor samt hantera övrig transportadministration.
* Kontrollera och korrigera indata från kund.
* Hantera kundfrågor gällande fakturering och administration.
* Arbeta med större mängder data i masskorrigeringar och systematisk problemsökning.

Din Profil

* Vi söker dig som trivs att arbeta administrativt och har goda kunskaper i Excel.
* Du bör ha god vana av att självständigt utföra ditt dagliga arbete samt en god förmåga att vid behov växla tempot i arbetsutförandet.
* Du bör ha god vana av att arbeta med dator som arbetsredskap samt ha lätt för att lära dig nya system.
* Som person har du en positiv inställning, är noggrann, driven och gillar att jobba mot mål.
* Du är en problemlösare som värdesätter teamwork, Be one team with one goal.
* Då engelska är vårt koncernspråk krävs goda kunskaper i engelska men även svenska i både tal och skrift.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett mångfacetterat arbete i en global miljö och du har stor möjlighet att vara med och påverka rollen.

Information och ansökan
Du skickar din ansökan med CV och personligt brev skickar du senast den 12e oktober 2021. Du ansöker genom att trycka på "Ansök"
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.
Har du frågor till tjänsten kan du kontakta Emelie Ekstrand tel. 08-58510472 eller Emelie.Ekstrand@dbschenker.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 12 oktober 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024