OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ett administrativt proffs och brinner för att ge god service? Kan du kommunicera på finska och vill arbeta med finska kunder? Har du dessutom lätt för att sätta dig in i olika typer av systemstöd? Då kan du definitivt vara den vi söker!
Till vårt internationella kundsupportteam söker vi nu en finsktalande medarbetare!
Om oss och tjänsten
I kundsupporten arbetar vi med ordermottagning och leveransbevakning. Vi använder oss av systemet SAP SD-modul (Sales & distribution) och det kommer vara ditt främsta arbetsverktyg men du tar även emot ordrar via telefon och mail. I denna roll kommer du ha kontakt med finska företagskunder och våra egna utesäljare som arbetar från Finland. Din roll kommer vara administrativ i kombination med kundsupport och internationella kontakter. Det innebär att du får ett väldigt varierande och flexibelt arbete där ingen dag är den andra lik.
När du har blivit varm i kläderna kan det finnas möjlighet att ansvara för egna kunder.
Idag är vi 15 personer som arbetar med kundsupport i ljusa och helt nyrenoverade lokaler på det svenska huvudkontoret i Arlandastad. Vi alla pratar svenska med varandra men vi har även andra språkkunskaper i teamet, så som norska, danska, finska och ryska.
Vi arbetar med tekniska industriprodukter och har en 2nd line support som svarar på tekniskt komplexa frågor. I denna roll förväntar vi oss endast att du ska kunna ge enklare teknisk rådgivning. Vi erbjuder dig en bra internutbildning i våra produkter när du börjar hos oss.
Hos oss får du arbeta i en internationell miljö med kollegor i flera olika länder. Vi har bra avtal för våra anställda och erbjuder t.ex. friskvård och företagshälsovård.
Vem är du?
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara strukturerad, ordningsam och ha lätt för att sätta dig in i nya typer av systemstöd. För att passa in hos oss behöver du vara prestigelös och teamorienterad.
Du har minst några års erfarenhet inom adminstration, kundservice eller ordermottagning. Du är en van systemanvändare och har arbetat i något CRM/affärssystem tidigare. Eftersom du kommer arbeta mot den finska marknaden behöver du kunna kommunicera obehindrat på finska. Du behöver dessutom ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Har du dessutom arbetat i SAP SD-modul tidigare ser vi det som ett stort plus.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid med arbetstid 37,5 timmar per vecka. Vår kundservice är öppen 8-17 vintertid och 8-16 sommartid. Vi tillämpar flextid.
I denna rekryterings samarbeterar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Lina Haglund, 070-7772373
Vi hanterar inkommande ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Varmt välkommen till oss på Schaeffler!