OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en finsktalande medarbetare som vill vara en del av vårt engagerade kundserviceteam! Du vill arbeta med orderhantering, leveransbevakning och kundsupport i en internationell miljö där ingen dag är den andra lik!
Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter består av att ta emot inkommande ordrar både per mail och via ordersystemet SAP. Du registrerar, leveransbevakar, problemlöser och ger support och enklare rådgivning kring produkterna. Du kommer att arbeta mot den finska marknaden, vilket betyder dagliga kontakter med både finska kunder och våra utesäljare som arbetar i Finland.
Avdelningen customer service i Arlandastad är en del av det svenska bolaget och ingår i den nordiska/baltiska organisationen som består av ca 80 personer. Inom avdelningen är vi femton personer som ger service till våra kunder i de nordiska och baltiska länderna. Alla dina kollegor talar svenska men många talar även norska, danska, finska eller ryska. Du kommer även att ha daglig kontakt med vår SCM-organisation i Europa där kommunikationsspråket är engelska.
Din bakgrund och kompetens
Vi tror att du har arbetat minst något eller några år med likande arbetsuppgifter, till exempel inom kundservice, ordermottagning eller innesälj. Vi ser att du har erfarenhet av något CRM- och/eller affärssystem, har du även kunskaper i SAP SD-modul är det mycket meriterande. Du är van att snabbt sätta dig in i olika typer av systemstöd. Du talar och skriver finska på modersmålsnivå och din talade och skrivna svenska och engelska är mycket god.
Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad och mån om att ge våra kunder bästa möjliga support. Du tycker om att arbeta i team och har en god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som kunder. I och med att du hanterar mycket information samtidigt är det viktigt att du är strukturerad.
Vårt erbjudande
Schaeffler Sverige AB är det lilla företaget med det stora företagets muskler. Samtidigt som vi ingår i en större koncern är vi en platt och personlig organisation med korta beslutsvägar och öppet klimat. Vi har ett enormt produktutbud och ligger i framkant gällande teknisk innovation och som medarbetare hos oss får du en internutbildning i våra produkter. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö med kollegor i flera olika länder. Vi har bra avtal för våra anställda och erbjuder t.ex. friskvård och företagshälsovård.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid med arbetstid 37,5 timmar per vecka. Vår kundservice är öppen 8-17 vintertid och 8-16 sommartid. Vi tillämpar flextid. Din arbetsplats är på Charles gata i Arlandastad.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se, vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lina Haglund, 070-7772373.
Vi hanterar inkommande ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren - Schaeffler Sverige AB
Schaeffler Group är en globalt verksam leverantör till fordons- och tillverkningsindustrin och har i mer än 70 år tillhört pionjärerna med banbrytande uppfinningar och utvecklingsarbete inom rörelseteknik och mobilitet. Med sina innovativa tekniska lösningar, produkter och tjänster inom CO₂-effektiv drivning, elmobilitet, Industri 4.0, digitalisering och förnybar energi utgör Schaeffler en tillförlitlig partner för företag som vill göra rörelseteknik och mobilitet effektivare, intelligentare och hållbarare. Schaefflergruppen levererar precisionskomponenter och system för drivlinor och chassin liksom rullningslager- och glidlagerlösningar för ett stort antal industriella applikationer. Schaeffler Sverige AB är det svenska försäljningsbolaget i Schaefflergruppen och huvudkontoret finns i Arlandastad norr om Stockholm. Schaeffler Sverige AB sysselsätter f.n. 36 personer varav 32 i Arlandastad.