Medarbetare inom utlandsbetalningar till Handelsbanken

Medarbetare inom utlandsbetalningar till Handelsbanken

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi flertalet konsulter med inriktning mot betalningar för arbete hos vår kund Handelsbanken. I den här rollen ingår du i Handelsbankens betalningsteam Cross Border Payments/utlandsbetalningar.
I arbetsuppgifterna hanterar man flöden och reparerar betalningar avseende ankommande och avgående utlandsbetalningar hos banken. I arbetat ingår även reklamationshantering för betalningar som är felaktiga samt övriga arbetsuppgifter som hör till hantering av betalningsflöden.

Arbetet bedrivs på plats i centrala Stockholm på storbankens kontor.

Detta är ett konsultuppdrag med så snart som möjligt och som avser löpa under 6 månader initialt.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i den här rollen bör du ha erfarenhet av arbete med betalningar och erfarenhet från SWIFT. I arbetet ställs stora krav på noggrannhet då det kan vara stora belopp samt att bokningar utförs på kunders depåer. Att man har en akademisk examen är grundläggande. Att vara flexibel, anpassningsbar och serviceminded är också viktiga egenskaper i det här jobbet.

Du bör även tala och skriva obehindrat på såväl svenska som engelska då detta är arbetsspråket.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, jenny.slattenhall@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt då intervjuer kommer hållas löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

LI - JS1

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 16 juli 2023

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024