OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MediaMarkt är Europas ledande konsumentelektronik och har verksamhet i Sverige sedan 2006. Tillsammans med 28 varuhus och onlinekanal är MediaMarkts vision att bli den mest föredragna elektronikhandlaren i Sverige. Vårt huvudkontor i Stockholm - Stocksund är en servicefunktion för våra varuhus och onlineaffärer.
MediaMarkt Länna söker nu en ny kollega!
Är du en passionerad, engagerad och driven person som vill vara en del av att fortsätta bygga vår framgång? Brinner du lite extra för hemelektronik och älskar att ge kunder den bästa servicen? Då är det dig vi söker! Vi på MediaMarkt Länna är ambitiösa och kompetenta i en konkurrensutsatt marknad där vi hela tiden strävar efter att var bäst. Vi ger alltid det lilla extra och alltid sätter kunden i fokus. Du arbetar med ett team som tillsammans tar ansvar för hela varuhuset och med stort engagemang skapar en kundupplevelse i världsklass.
Vi har öppet vardagar 10:00-20:00, Lördagar: 10:00-18:00 & Söndagar: 11:00-18:00
Arbetsbeskrivning
I rollen som Kassa/Servicemedarbetare arbetar du i vår kassalinje, informationsdisk och servicedesk. Denna roll innebär att du ska agera MediaMarkts ansikte utåt och se till att de kunder som lämnar varuhuset alltid gör det med en positiv bild av oss som bolag. Utöver att arbeta i kassan och hantera serviceärenden kommer du att sälja försäkringar och tillämpa övrig merförsäljning samt i mån av tid vara behjälplig i varuhuset. Denna roll samarbetar tätt med avdelningsteamet, Avdelningschef samt övrig butikspersonal. Det dagliga arbetet i kassan och informationen innebär att du tar emot kunder i informationen och hjälper de vidare, registrerar försäljning av hemelektronikvaror i våra kassaterminaler och hanterar försäljning av tillbehör och försäkringar. I vår servicedesk arbetar du med att ta emot och hantera reklamationer, serviceärenden och varubyten samt är behjälplig vid felsökning av skadade/trasiga produkter. Du registrerar och följer upp serviceärenden i vårt datasystem, gör reservdelsbeställningar och för daglig kontakt med leverantörer och servicepartners gällande våra reklamationer och serviceärenden.
Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du är utpräglat vänlig och är serviceinriktad, noggrann och snabb. Vi tror att du är van vid att arbeta i högt tempo under stressiga förhållanden och är inställd på att även arbeta kvällar, helger och röda dagar. Du har en vilja och förmåga att ta ansvar, ett lugnt och avslappnat sätt att bemöta människor samt är pålitlig och förtroendeingivande. Har du erfarenhet från ovan nämnda uppgifter är detta starkt meriterande men vi söker dig som vill lära dig den del av arbetet du eventuellt ej tidigare har erfarenhet från. Som person har du ett intresse för hemelektronikprodukter och om du har god datavana/kunskap är det meriterande.
Är du intresserad?
Tjänsten är en deltid på ca 17% (varannan helg). Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Start är omgående med respekt för eventuell uppsägningstid.
Skicka in din ansökan idag, dock senast 2021-01-17. Observera att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi kan komma att begära utdrag ur polisens belastningsregister som en del i rekryteringsprocessen.
För frågor eller funderingar vänligen kontakta Dennis Andersson, Admin chef, anderssond@mediamarkt.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Simon Gustavsson
Martina Hägg
Henrik Stedt
Måns Ungfeldt
Linda Aslani-Jonsson
Martina Hägg
Susanna Henriksson
Ditte Västibacken
Jonas Broby
Katarina Brantskog