Medarbetare kundservice inköp

Arbetsbeskrivning

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

För att ytterligare stärka servicen till våra kunder utökar vi nu med ännu en medarbetare inom kundservice inköp. Placering är på inköpsavdelningen vid vårt huvudkontor i Solna.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Huvuduppgiften i denna roll är att på bästa sätt bearbeta alla inkommande inköpsrelaterade frågor och reklamationer från våra kunder. Det är alltså du som ser till att kunden får ett trevligt bemötande och ett snabbt svar på sin fråga. För att göra detta framgångsrikt söker du självständigt information hos såväl leverantörer som i den övriga organisationen, där du framför allt har ett nära samarbete med våra inköpare och medarbetare på kvalitetsavdelningen.

Vid sidan av kundserviceuppgifterna tillkommer andra administrativa uppgifter inom inköpsavdelningen som t ex att vara behjälplig med rapportsammanställningar, bearbetning av listor och andra underlag samt arkivering.

Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, samt erfarenhet av arbete inom kundservice eller liknande serviceinriktat arbete.

Du har, precis som vi, kundens bästa för ögonen! Du är en driven ?informationssökare? med ett stort intresse för kvalitetsfrågor. Som person är du noggrann, ordningssam och har god prioriterings- och initiativförmåga. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo. Vi ser gärna att du också är väl bekant med vårt sortiment.

Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Då vårt koncernspråk är tyska är det en förutsättning att du har grundläggande kunskaper i tyska i tal och skrift samt en vilja att lära dig språket flytande. Du har även mycket god datavana och är en skicklig administratör.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en heltidstjänst och som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Söka jobb online" som du hittar längst ner i annonsen på hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 30 april 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 april 2014

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


25 november 2024