OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karlstads Elnät AB söker en medarbetare till vår kundservice. Karlstads Elnät AB är ett helägt kommunalt bolag i Karlstads kommun. Vi är ett av dotterbolagen inom koncernen Karlstads Stadshus AB. Det innebär att vår bolagsstyrelse är politisk, med folkvalda ledamöter. Nuvarande majoritet är vänsterorienterad med socialdemokraterna i spetsen. Inom Karlstads Elnät arbetar idag 42 personer och vi kommer nu att förstärka ytterligare. Vi strävar efter att tillhandahålla en trygg och prisvärd transport av el- och bredbandstjänster för det dagliga livet med fokus på framtidens behov. De produkter vi tillhandahåller är elnät och stadsnät. Vi är proffs på att bygga, driva och förvalta driftssäkra nät - både inom elnät och optisk fiber. Vårt nätområde omfattar Karlstads tätort. Dina främsta arbetsuppgifter består av att svara i kundtelefon, ta hand om beställning av nya anslutningar (registrering,, hantering, fakturering) samt felutredning. Dessutom kommer denna tjänst att få ett huvudansvar för publicering på och utveckling av vår webbplats. Tjänsten kommer också att ha som uppgift att assistera informations- och marknadschefen i frågor som rör kundkommunikationen. Tjänsten är placerad i Karlstad och Karlstads Elnäts kontor på Orrholmsgatan 7. Vi söker dig som arbetar metodiskt och nogrannt samt kan hantera pressade situationer där många saker händer samtidigt. Du skall ha erfarenhet av att arbeta med kundtjänst och support. Det är också en fördel om du har erfarenhet från och kunskap om elbranschen. Dessutom skall du ha ett stort intresse för information och webb. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta med kundadministrativa system, som till exempel K+. Startdatum: snarast efter sommaren, gärna under september månad.