OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PostNord söker medarbetare till Kundservice i Malmö
Färre brev och växande e-handel har lett PostNord in på en spännande förändringsresa mot nya möjligheter.
Kärnan i den resan är människorna, alltså medarbetarna som faktiskt får saker att ske! Men för att lyckas behöver vi bli fler, därför söker vi dig som motiveras av att ta ansvar och har kunden i fokus.
Bli en del av vårt team
På Kundservice är vi ca 400 medarbetare fördelade på 24 team, varav två har sin hemvist i Malmö. Nu satsar vi stort på verksamheten i Malmö och söker därför fler serviceinriktade medarbetare som vill vara med och bygga upp och utveckla Malmökontoret.
Om rollen
Kundservice fokus är service och support till PostNords kunder, vi ska göra kundens vardag enklare. Som kundservicemedarbetare är dina primära arbetsuppgifter att per telefon möta kunden och med hjälp av din kompetens, förmåga och lyhördhet identifiera problemet, hitta ett svar/lösning som du sedan förmedlar till kunden på ett förtroendefullt vis. Till hjälp har du förutom databaser och internsupport ett stöttande team och en teamchef som coachar dig till framgång.
Ärendena kan vara av enklare karaktär men det dyker även upp mer komplexa frågor som förutom hög kunskap om PostNords tjänster, kräver mer omfattande utredningar, kontakt med övriga interna funktioner och analytisk förmåga. Är du öppen för den typen av utmaningar finns goda möjligheter att utvecklas vidare för att bli proffs på de mest utmanande ärendena eller att kommunicera via andra medier såsom chatt, mail och sociala medier.
Din inställning och arbetsinsats är av stor betydelse, inte bara för det individuella mötet med kunden utan även för PostNords verksamhet i stort där kundservice är en av flera nycklar till att få hela produktionskedjan att bli ännu bättre.
Om dig
Dina personliga egenskaper är något vi lägger stor vikt vid och för att trivas och nå framgång hos oss behöver du:
- ha ett genuint intresse för service och förmåga att agera på ett professionellt
och inkännande vis, detta även i utmanande situationer.
- vara utvecklingsorienterad och öppen för att bygga på din egen kompetens
och förmåga genom direkt coachning.
- vara ansvarstagande, både för dina egna, teamets och verksamhetens
gemensamma framgång.
Kompetensmässigt har du:
- fullgjort gymnasiet och har godkända gymnasiebetyg.
- förmåga att kommunicera mycket bra så väl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.
- god datavana, är bekväm med dator som primära arbetsverktyg och behärskar grundläggande program så som Officepaketet och Teams.
Ytterligare språkkunskaper och arbetslivserfarenhet inom callcenterbranschen eller serviceyrken är meriterande. Likaså erfarenhet av arbete inom PostNords verksamhet ser vi som positivt.
Vi erbjuder dig
PostNord erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter. PostNords ABC-ledarskap är vår ledstjärna; Accountable, Brave and Committed.
Vi gör vardagen enklare
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Sverige samt över hela Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Sverige och Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på www.postnord.com
Ansök
Rekrytering sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag. Inför eventuell anställning inom PostNord krävs att du är svensk medborgare alt. har giltigt arbetstillstånd i Sverige. Likaså kommer uppvisande av utdrag ur belastningsregistret att efterfrågas.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta jenny.kullbom@postnord.com.