OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla vår kundsupport tillsammans med engagerade kollegor som brinner för att hålla vår kundsupport i framkant? Sätter du alltid kunden i fokus och drivs av attge kunder förstklassig service? Gillar du att lösa kunders olika behov av support och problemlösning för att ge den bästa kundupplevelsen? Då kan du vara den nya kollegan till vårt nationella kundsupport-team!
Medarbetare Kundsupport - Orderavdelningen
Vi söker dig som trivs med att hjälpa våra kunder att hitta lösningar, att jobba med orderhantering och att arbeta i ett team som drivs av att jobba mot gemensamma mål. Du är serviceinriktad, ansvarsfull och flexibel och tycker om att möta nya människor. I ditt arbete lägger du stor vikt vid att vara hjälpsam, såväl mot kunder som kollegor, och tycker att försäljning är intressant och ser fram emot att utvecklas i din arbetsroll. Tidigare erfarenhet inom administration, orderhantering, service och försäljning är meriterande men inget krav.
Du har väldigt god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och till viss del på engelska. Du har en positiv och lösningsorienterad attityd. Du bidrar till gruppen genom att utbyta kunskaper, ideer och erfarenheter.
Du har datavana och goda kunskaper i säljstödsystem och MS Office. Även vana vid att arbeta i flera system samtidigt. I jobbet vill du utvecklas och få utmaningar. Du kommer att arbeta på en energifylld och härlig arbetsplats omgiven av engagerade och kunniga medarbetare.
Vi erbjuder ett arbete som är varierat, lärorikt och med många kontakter över hela Sverige, med både kunder och kollegor inom och utom avdelningen. Kan du hantera utmaningar som dyker upp under dagen och prioritera dem väl, så kommer du lyckas.
Detta är en ypperlig chans att få representera ett världsledande företag i sin bransch. Vi satsar på våra anställda och kan erbjuda rätt person utveckling både nationellt och internationellt inom koncernen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
* Genom att vara inkopplad på Xylems telefonslinga samt arbeta på vår gemensamma mail-plattform, svara på kunders förfrågningar gällande tex;
* Xylems sortiment
* Priser, leveranstider, faktura-frågor
* Ta fram ersättningspumpar och reservdelar
* Övriga frågor
* Lägga order på Xylems sortiment samt göra inköp kopplade till kundorder, både mot interna och externa leverantörer.
* Ansvara för att vårda order och inköp samt arkivera enligt gällande instruktioner.
* Ansvara för att hålla kontakt med kunderna gällande ordererkännande, leveranstider, leveransbesked etc.
* Göra offerter (själv och/eller i samråd med säljare).
* Lägga upp/vårda kunder.
* Hantera inköp kopplade till service, kontrollera serviceorder samt ge support till servicetekniker inom Xylem.
* Ge intern support till säljare och övriga kollegor.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Lillemor Rönnqvist, Teamleader på orderavdelningen på
011-440 88 74 eller rekryterare, Leila Sayyad, 08-475 60 21.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Xylem Inc
Xylem Inc
Xylem Inc
+468 475 64 54
Xylem, Inc.