OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar nu efter en ny
medarbetare på heltid till vår Kundtjänst! Vår kundtjänst är ansiktet utåt för
många av våra kunder och präglas av hög produktkännedom och excellent service.
Som Customer Service Agent på
Webhallen ingår du i ett engagerat och roligt team som brinner för vårt
varumärke och att ge god service. Du ger våra kunder service via telefon, chatt
och mail. Du kommer vara ansvarig för att stötta våra kunder genom hela
serviceprocessen, koordinera med Service & Returns, följa upp med andra
interna stakeholders, samt butiker. Du följer upp dina service scores
tillsammans med ditt team och jobbar ständigt för att förbättra våra kunders
uppfattning av Webhallen. Ett plus är om du är van vid behovsanalys och kan
använda detta som ett verktyg för god service och rekommendera kunderna
produkter de behöver. Många som jobbar på Webhallen har intresse av våra
specifika produkter och detta är särskilt sant när det gäller våra Customer
Service Agents. Vi ser gärna att du är en person som kan kombinera ditt
tekniska intresse med en grym fingertoppskänsla för service!****
Personliga egenskaper
· Känsla för service och tycker
det är stimulerande att hjälpa människor
· Teknikintresse, kunskap eller
erfarenhet från liknande branscher
· Driven och strukturerad, har en
förmåga att hålla ett högt tempo och driva flera aktiviteter samtidigt
· Är bekväm med att arbeta
datadrivet och tycker det är kul att jobba mot uppsatta mål
· Tillgänglig helgtider för
arbete.
Utbildning och tidigare
erfarenhet
· Gymnasieexamen
· 1 års erfarenhet av kundservice
via telefon, chatt och mail.
· Erfarenhet av
detaljvaruhandeln, specifikt hemelektronik är ett plus
· Flytande svenska och engelska i
tal och skrift
· Behärskar MS Office
Personliga egenskaper
· Känsla för service och tycker
det är stimulerande att hjälpa människor
· Teknikintresse, kunskap eller
erfarenhet från liknande branscher
· Driven och strukturerad, har en
förmåga att hålla ett högt tempo och driva flera aktiviteter samtidigt
· Är bekväm med att arbeta
datadrivet och tycker det är kul att jobba mot uppsatta mål
· Tillgänglig helgtider för
arbete.
Utbildning och tidigare
erfarenhet
· Gymnasieexamen
· 1 års erfarenhet av kundservice
via telefon, chatt och mail.
· Erfarenhet av
detaljvaruhandeln, specifikt hemelektronik är ett plus
· Flytande svenska och engelska i
tal och skrift
· Behärskar MS Office
Vad vi kan erbjuda dig
På Webhallen brinner vi för våra
produkter och vårt varumärke – av gamers, för gamers. Oavsett om du är
passionerad över service eller gaming, brädspel och hemelektronik är Webhallen
en plats för dig. Vi är en unik arbetsplats där alla kan vara med och förändra,
men även vara med och spela brädspel på lunchrasten. Vi sitter i nyrenoverade
lokaler i Solna och har kollektivavtal.
Ansök med CV på svenska.
Rekryteringen sker löpande.
Webhallen gick från en halvt okänd e-handel baserad i ett vardagsrum, till att vara värd för stora event som fick oss att hamna i mainstreams medvetande. Idag är vi en av de största teknikåterförsäljarna i Sverige, med ett stort sortiment av teknik och gaming som uppgraderar människors liv på ett roligt sätt.
Under 2020 omsatte företaget över 2 miljarder kronor. Försäljningen sker både online och i våra 20 fysiska butiker som är utspridda från Malmö till Uppsala. Vårt huvudkontor är beläget i Solna och vi är cirka 300 medarbetare som arbetar i våra olika lokaler idag.
Att jobba på Webhallen är en förlängning av vårt medlemscommunity. Vi är våra egna kunder. I lunchrummen på våra olika lokaler i Sverige kan man alltid lära sig något nytt från sina kollegor.