Medarbetare med eftergymnasial utbildning inom funktionshinderomsorg intell

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen ger insatser till medborgare som på grund av ålder eller funktionsnedsättning behöver stöd i sin dagliga livsföring. Insatserna kan vara personlig assistans, boendestöd, boendeformer och daglig verksamhet. Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet vid varje möte"





ARBETSUPPGIFTER
Funktionshinderomsorgen är den del av Socialförvaltningen som verkställer insatser till personer med psykiska, fysiska och intellektuella funktinsnedsättningar samt till personer med missbruk och beroende problematik.

Funktionshinderomsorgen söker medarbetare till Servicebostad för personer med intellektuella och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Ditt ansvar innefattar att du utifrån den enskildes individuella behov och förutsättningar skapar möjlighet att leva som andra i samhället genom delaktighet, självständighet, och normalisering. Du ska stödja, vägleda och motivera den enskilde i det dagliga livet i syfte att bibehålla och utveckla dennes förmågor.

Målet med uppdraget är att stärka den enskildes tilltro till sin egen förmåga så att förutsättningar skapas för utveckling samt trygghet och struktur i vardagen. Uppdraget styrs av såväl Socialtjänstlagen (SoL) som lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt socialstyrelsen föreskrifter och allmäna råd, kommunala styrdokument samt den enskildes genomförandeplan.

I uppdraget ingår att bidra till din egen, arbetsgruppens och verksamhetens utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig eftergymnasialutbildning omfattande minst två års helttidsstudier inom yrkeshögskola exempelvis aktiverings och stödpedagog, behandlingspedagog, skötare inom psykiatri (400 yh) alternativa kurser motsvarande 120 hp på högskolenivå. Dina personliga kompetenser är att vara strukturerad och serviceinriktad samt att ha samarbetsförmåga. Annan viktig egenskap är personlig mognad. Du ska ha god kännedom om gällande lagstiftning och ha tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Du ska ha kunskap om personer med funktionsnedsättningar.

Körkort erfordras.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid / deltid. Schemalagd arbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överrenskommelse.
  • Publicerat: 15 juli 2016

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


29 november 2024

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

29 november 2024

28 november 2024