Medarbetare med eftergymnasial utbildning inom funktionshinderomsorg person

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen arbetar med socialtjänst och omsorg till medborgare som på grund av olika anledningar behöver stöd och hjälp. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Några av våra verksamheter är hemtjänst, boendestöd, daglig verksamhet, särskilt boende samt öppenvårdsenheter.

Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte."

Du kommer att arbeta med en person som har en intellektuell funktionsnedsättning och som har beviljats personlig assistans.



ARBETSUPPGIFTER
Funktionshinderomsorgen söker medarbetare med ansvar för insatser till personer med funktionsnedsättning. Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Ditt ansvar innefattar att utifrån den enskildes individuella behov och förutsättningar skapa möjlighet att leva som andra i samhället genom delaktighet, självständighet, och normalisering. Du ska stödja, vägleda och motivera den enskilde i det dagliga livet i syfte att bibehålla och utveckla dennes förmågor.

Målet med uppdraget är att stärka den enskildes tilltro till sin egen förmåga så att förutsättningar skapas för utveckling samt trygghet och struktur i vardagen. Uppdraget styrs av Socialförsäkringsbalken (SFB) samt socialstyrelsen föreskrifter och allmäna råd, kommunala styrdokument samt den enskildes genomförandeplan.

I uppdraget ingår att bidra till sin egen, arbetsgruppens och verksamhetens utveckling.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig eftergymnasialutbildning omfattande minst två års heltidsstudier inom yrkeshögskola exempelvis personlig assistansutbildninig, aktiverings och stödpedagog, behandlingspedagog, skötare inom psykiatri (400 yh) alternativa kurser motsvarande 120 hp på högskolenivå. Dina personliga kompetenser är att vara strukturerad och serviceinriktad samt ha en god samarbetsförmåga. Utifrån brukarens behov söker vi en medarbetare med personlig mognad och som känner en trygghet i sitt arbete. Annan viktig egenskap är en problemlösande analysförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Du ska ha god kännedom om gällande lagstiftning och ha tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Du ska ha kunskap om personer med intellektuell funktionsnedsättning.

Körkort erfordras.



ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen Nässjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Schema. Schemalagd arbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-10-12 .
  • Publicerat: 23 juni 2015

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb