Medarbetare med högskoleutbildning inom funktionshinderomsorg

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen arbetar med socialtjänst och omsorg till medborgare som på grund av olika anledningar behöver stöd och hjälp. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Några av våra verksamheter är hemtjänst, boendestöd, daglig verksamhet, särskilt boende samt öppenvårdsenheter.

Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte."

Målgruppen är personer med psykiska funktionshinder där funktionshindret medför svårigheter i vardagen.





ARBETSUPPGIFTER
Funktionshinderomsorgen söker medarbetare med ansvar för insatser till personer med funktionshinder. Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Ditt ansvar innefattar att utifrån den enskildes individuella behov och förutsättningar skapa möjlighet att leva som andra i samhället genom delaktighet, självständighet och normalisering. Du ska stödja, vägleda och motivera den enskilde i det dagliga livet i syfte att bibehålla och utveckla dennes förmågor.

Målet med uppdraget är att stärka den enskildes tilltro till sin egen förmåga så att förutsättningar skapas för utveckling samt trygghet och struktur i vardagen. Uppdraget styrs av såväl Socialtjänstlagen som lag om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd, kommunala styrdokument samt den enskildes genomförandeplan.

I uppdraget ingår att bidra till sin egen, arbetsgruppens och verksamhetens utveckling. Du har ett specifikt ansvar för det verksamhetsnära kvalitets och utvecklingsarbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning omfattande minst tre år, exempelvis socionomprogrammet eller arbetsterapeutprogrammet. Dina personliga kompetenser är att vara strukturerad och serviceinriktad samt ha god samarbetsförmåga. Andra viktiga egenskaper är problemlösande analysförmåga och personlig mognad.

Du ska ha god kännedom om gällande lagstiftning och ha tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Du ska ha kunskap om personer med funktionsnedsättningar.

Körkort erfordras.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen Nässjö
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Schema. Schemalagd arbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 10 mars 2015

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


Boendestödjare för timanställning

Boendestödjare för timanställning

14 november 2024

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

14 november 2024