Medarbetare Order Amendment

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Arbetet att utveckla Södertäljedistriktet pågår för fullt, välkommen till en ny och dynamisk arbetsplats!
Vi har en spännande tid framför oss med en ny arbetsplats på Södertäljedistriktet som öppnade portarna i februari 2022. Nu finns det möjlighet att bli en del av indata och faktureringsavdelningen där vi arbetar brett över hela spannet för processerna order amendment och invoicing. Är du en ansvarsfull och flexibel person som drivs av god service? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Vi söker nu medarbetare till avdelningen indata & fakturering. Indata ansvarar för att all indata är korrekt och i tid samt för en effektiv administrativ process med högsta kvalitet för våra landtransporter. Du kommer även vara engagerad i ärendehanteringen för fakturafrågor från kund samt avräkningsfrågor mot åkerierna.

Arbetsuppgifter:

* Utföra kompletterande registreringar och rättningar samt rätta felaktigheter mot transportörer.
* Handlägga tilläggsdebiteringar mot kund, korrigera kundfakturor samt hantera övrig transportadministration.
* Kontrollera och korrigera indata från kund samt återrapportera avvikelser till kund.
* Hantera kundfrågor gällande fakturering och administration.
* Arbeta med större mängder data i masskorrigeringar och systematisk problemsökning.


Din Profil

* Vi söker dig som trivs att arbeta administrativt och har goda kunskaper i Excel.
* Du bör ha god vana av att självständigt utföra ditt dagliga arbete samt en god förmåga att vid behov växla tempot i arbetsutförandet.
* Du har goda IT-kunskaper, är van att arbeta med dator som arbetsredskap samt ha lätt för att lära dig nya system.
* Som person har du en positiv inställning, är noggrann, driven och gillar att jobba mot mål.
* Du är en problemlösare som värdesätter teamwork - Be one team with one goal.
* Då engelska är vårt koncernspråk krävs goda kunskaper i engelska men även svenska i både tal och skrift.

Information och ansökan
Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till den 31/12 -2022 med chans till förlängning. Placeringsort är på vårt distrikt Södertälje. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag, men senast den 23/5. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Skogbergs, Fredrik.Skogbergs@dbschenker.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker Ab
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 23 maj 2022

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024