Medarbetare produktionssupport Timrå

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Till vårt kontor i Timrå söker vi en medarbetare till Produktionssupport (Operations Center Land), vilket är en funktion som fungerar som en länk mellan Schenkers kundservice, chaufförer och terminalpersonal för att kunna ge korrekta och snabba svar till våra kunder.

Arbetsuppgifterna består till stor del av behandling av gods- och paketsändningar, aviseringar, in/ut registreringar, kundkontakter, returhantering och övriga dagliga produktions- och kvalitetsuppföljningar som skall göras via våra tillgängliga datasystem. Avdelningen fungerar som en länk mellan Schenkers kundservice, chaufförer och terminalpersonal för att kunna ge korrekta och snabba svar till kund.

Arbetsuppgifter

* Hantering av ärenden & frågor från kund gällande gods och paketsändningar
* Inkontroll och rättning av sändningsinformation
* Hjälpa kunder som kommer in till oss och vill skicka eller hämta gods
* Utföra aviseringar av godssändningar till företag och privatpersoner

Din Profil

* Du är målinriktad med kunden i centrum och kan planera och strukturera ditt arbete under dagen. Du tar egna initiativ och kan medla mellan våra olika parter för att lösa problem.
* Som anställd på Produktionssuport (Operations Center Land) så bör man vara stresstålig, serviceinriktad och ha en vilja att alltid försöka förstå kundens behov samtidigt som du tycker om att lösa problem och samarbeta med våra egna interna avdelningar. Du är en god administratör och har goda kunskaper inom i kvalitets- och produktions- uppföljningssystem.
* Då vi arbetar i många olika datasystem så krävs goda erfarenheter från arbete i PC-miljö.
* Du har god kunskaper i svenska i tal och skrift men även i engelska som är vårt koncernspråk.
* Avslutad gymnasieutbildning
* Tidigare erfarenhet från branschen är meriterande


Som person tar du gärna initiativ och är lösningsorienterad. Vidare trivs du med att arbeta i grupp och har en positiv inställning. Vi erbjuder jobb i en miljö där laganda och trivsel är viktiga faktorer.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder våra medarbetare en noggrann introduktion, ett spännande arbete och möjlighet till personlig utveckling. Utöver detta erbjuder DB Schenker även friskvårdsbidrag och personalförmåner via Benify.

Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader, placering i Timrå.
Urvalet sker löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 18 Januari.
För mer information, kontakta ansvarig för Business Services John Bergström john.bergstroem@dbschenker.com
Håll dig uppdaterad på våra lediga jobb genom gilla och följa vår sida på Facebook: https://www.facebook.com/dbschenkerjobb

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2022
  • Ansök senast: 19 januari 2022

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024