Medarbetare receptionen och växeln till Skolinspektionen i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter, i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.

 

Tjänsten innebär ett varierande och prestigelöst arbete där du tillsammans med en kollega kommer arbeta brett med service både internt och externt. Du kommer svara på inkommande samtal till myndigheten och koppla dem rätt, ta emot gäster i receptionen och ansvara för beställningar av lunch och/eller fika vid externa besök. Du kommer också vara navet i Stockholmskontorets internservice och ansvara för att de externa besöksytorna alltid är representativa samt planera, koordinera och förbereda inför möten. Du kommer bistå med inköp och utlämning av större it-tillbehör, nycklar och passerkort. Dessutom ingår i arbetsuppgifterna extern och intern post- och pakethantering.

Tjänsten är placerad inom enheten för IT och kontorsservice som består av 9 medarbetare. Din närmaste chef är IT-chefen. Enhetens ansvarsområden omfattar IT, telefoni, lokaler och kontorsstöd. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och juridik med placering i Stockholm.

Som person är du


• Serviceinriktad
• Självgående
• Initiativtagande

Arbetsuppgifter


• Bemanna receptionen och växeln vardagar 8:00—16:30
• Svara på inkommande samtal till myndigheten och koppla vidare till rätt anknytning
• Administrera myndighetens telefonväxel för inkommande samtal
• Administrera telefonabonnemang för medarbetare som börjar och slutar inom myndigheten
• Ta emot gäster i receptionen
• Ansvara för beställning och framdukning av lunch och/eller fika vid externa besök
• Ansvara för att de externa besöksytorna alltid är representativa
• Bistå med inköp och utlämning av större it-tillbehör, nycklar och passerkort
• Hantera den externa och interna post- och pakethanteringen

 

Kvalifikationer
Du har:


• Erfarenhet av kundkontakt och administration
• Erfarenhet av arbete i reception
• Erfarenhet av arbete i telefonväxel
• Erfarenhet av offentlig sektor
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Mycket god datorvana

 

Det är meriterande om du har erfarenhet av svåra samtal via telefon

 

Som person är du serviceinriktad, självgående, kommunikativ, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en förmåga att arbeta självständigt och du gillar att ge service. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 27 juni, 2021. Ansökan har dnr 2021:4257.

Frågor

Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Bratt tfn 08 58608085, har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner Kristin Annerstedt tfn 08-586 08 279.

 

Fackliga företrädare

Mattias Friström (OFR/s), Matilda Yvede (Saco-S)och nås via växeln 08-586 080 00.

 

Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skolinspektionen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Besöksadress

Storgatan 33, Linköping
None

Postadress

Box 23069
Stockholm, 10435

Liknande jobb