Medarbetare till Affärsstöd Skandia Liv Kapitalförvaltning

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!

Affärsstöd är ett engagerat team inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”). Kapitalförvaltningen ansvarar för Skandia Livs tradlivportfölj med ett värde på ca 570 miljarder och placeringar görs i olika tillgångsslag. SLK ingår i Skandias Affärsområde Kapitalförvaltning, där ca 100 personer arbetar. Vi på affärsstöd hanterar administrationen av investeringar i alternativa (”onoterade”) tillgångar i portföljen. Teamet består av fyra personer och rapporterar till Kapitalförvaltningens Administrativa chef.

Tillsammans ansvarar vi för den löpande värdepappersadministrationen av investeringar i alternativa tillgångar, både svenska och utländska. Investeringar görs i riskkapitalfonder inom olika tillgångsslag, men även i olika typer av krediter. Inom teamet utförs både löpande arbete samt kontroller, uppföljning och rapportering. Därtill fokuserar gruppen också på att utveckla och förbättra befintliga processer som innefattar effektivisering och automatisering.

Som ett litet team lägger vi stor vikt vid att leverera arbete av högsta kvalitet inom de uppsatta tidsramarna. Samarbetets betydelse kan inte nog understrykas – det är kärnan i hur vi uppnår våra mål. Vi stöttar och hjälper varandra aktivt och ser till att arbetsbelastningen fördelas på ett effektivt sätt för att säkerställa att varje teammedlem kan bidra med sitt bästa.

Rollen som specialist inom Affärsstöd

I den här rollen kommer du att få en spännande och varierad arbetsdag med många ansvarsområden. Till dina huvudsakliga arbetsuppgifter hör att ansvara för inkommande ärenden via vår mail-låda, där du kommer att spela en viktig roll i att säkerställa effektiv och korrekt hantering. Du kommer också att ansvara för att lägga upp nya investeringar, hantera betalningsflöden, inklusive calls och distributioner och bokföra kvartalsrapporter, vilka är centrala delar av vår verksamhet och kräver noggrannhet och förståelse för finansiella processer.

Dessutom innefattar din roll:

- Att hantera rapportering och värdering, där du kommer att sammanställa och analysera ekonomiska data för att säkerställa att all information är korrekt och uppdaterad.
- Att utföra månadskontroller samt hantera hel- och halvårsuppgifter, vilket är viktigt för både vår interna och externa rapportering.
- Att stötta investeringsorganisationen i deras uppföljningsarbete, vilket kräver en kombination av analytiska färdigheter och förmågan att arbeta nära andra team.

Som en del av ditt arbete kommer du även att få möjligheten att effektivisera och förbättra våra nuvarande rutiner och processer, vilket gör att du kan bidra till att göra vår verksamhet mer effektiv.

Vårt team präglas av internationella kontakter och samarbeten med en mångfald av motparter. Vi arbetar nära med förvaltningsorganisationen, systemförvaltningen, jurister och andra administrativa grupper, vilket bidrar till en dynamisk och mångfacetterad arbetsmiljö. Så med andra ord gillar du att ha många kontaktytor.
Den här rollen passar dig som tycker det är kul med administration, har ett sinne för detaljer och arbetar systematiskt och strukturerat. Du uppskattar rutiner, är ansvarsfull och har förmåga att prioritera i det dagliga arbetet. Dina personliga egenskaper är nyckeln till att lyckas i rollen och viktiga för gruppens förmåga. Du är prestigelös, hjälpsam och lösningsorienterad. Du uppskattar att arbeta både med dagliga arbetsuppgifter samt med övergripande förbättringsarbete. Eftersom vi verkar i en förtroendebransch, som är starkt reglerad, är det viktigt att du kan förhålla dig till regler och föreskrifter på ett korrekt sätt.

Då du i arbetet kommer att ha många kontaktytor behöver du vara serviceinriktad och uppskatta att arbeta med andra. Vi vill ha kul på jobbet och tillsammans tänka nytt, det är viktigt att alla bidrar och är delaktiga.

Det här önskar vi av dig

- Relevant akademisk utbildning och/eller några års erfarenhet från liknande administrativt arbete inom bank, fond och/eller försäkring
- Flytande kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift

Har du erfarenhet av bokföring och/eller redovisning samt av affärssystemen eFront och/eller SimCorp Dimension är det meriterande.

Vi ser fram emot din ansökan !

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skandia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 13 maj 2024

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024