OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2015/031677
Arbetsmiljöverket arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra. Vi erbjuder utvecklande och samhällsnyttiga uppgifter i en kunskapsintensiv miljö.
Enheten för Svarstjänst hanterar allmänna frågor, användarsupport för e-tjänster samt växel. Enheten ingår som en av fem enheter i avdelningen för Administration och Analys.
Ditt nya jobb innebär
en delvis ny roll som du själv kommer att vara med och utforma. Du kommer att fungera som användarsupport för våra befintliga e-tjänster samt ta emot och vidarebefordra samtal och e-post som rör tips och anmälan om missförhållanden på arbetsplatser. I samband med att vi utvecklar nya e-tjänster kommer du även att ha ett särskilt ansvar för att säkerställa en väl fungerande support när nya tjänster sätts i drift. Du kommer att ingå i forum där din uppgift är att löpande följa upp och återkoppla kring användbarheten av våra e-tjänster utifrån allmänhetens frågor. Du kommer även att ansvara för att ta fram och sammanställa statistik kopplat till e-tjänster.
Vi har idag e-tjänster för anmälan av arbetsskada, allvarliga olyckor och tillbud, utstationering av utländsk arbetskraft samt olika typer av tillstånd. Utbudet av e-tjänster kommer efterhand att utökas. Som en del av användarsupporten vägleder och guidar du allmänheten i samband med användning av våra e-tjänster samt löser tekniska problem för våra användare i dialog med andra enheter inom myndigheten. Frågorna kommer i huvudsak in via telefon men även via e-post. Vårt arbete präglas av att vi är offensiva, trovärdiga och kommunikativa som är myndighetens värdeord.
Vi söker dig som har:
* högskoleexamen
* datavana
* goda kunskaper i Officepaketet
* erfarenhet av kommunikations- och informationslösning
* arbetat med användarsupport
* god kunskaper i engelska
Det är meriterande om du har:
* goda kunskaper i Excel
* erfarenhet av arbete med e-tjänster
* kunskaper i statistik
* erfarenhet av löpande förbättringsarbete
* ytterligare språkkunskaper
För att lyckas i rollen:
behöver du ha ett eget driv, en känsla för god service och förmågan att ta till dig och förmedla kunskap till andra. Som person är du analytiskt lagd, strukturerad och har en god skriftlig förmåga. Du är flexibel och kan prioritera vid tillfälliga arbetstoppar. Vidare har du lätt för identifiera och ta initiativ till de samarbetsformer som du behöver för att driva ett arbete framåt. Du fungerar lika bra i grupp som i självständigt arbete och trivs med att aktivt bidra till utvecklingen på din arbetsplats. Som person är du strukturerad, flexibel och kan hantera tillfälliga arbetstoppar.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer om anställningen:
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Lindhagensgatan 133 på Kungsholmen. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Mer information om Arbetsmiljöverket hittar du på www.av.se.
Om du har frågor:
Kontakta enhetschef Alexandra Falke. Fackliga kontaktpersoner är Maja Todorovic, Saco och Pehr Lindholm, Fackförbundet ST. Alla kommer inte att vara kontaktbara under hela semesterperioden. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00
Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2015
Kontaktpersoner på detta företaget
Alexandra Falke
Personalenheten
HR enheten