OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2015/031678
Arbetsmiljöverket arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra. Vi erbjuder utvecklande och samhällsnyttiga uppgifter i en kunskapsintensiv miljö.
Enheten för Svarstjänst hanterar allmänna frågor, användarsupport för e-tjänster samt växel. Enheten ingår som en av fem enheter i avdelningen för Administration och Analys.
Ditt nya jobb innebär
en delvis ny roll som du själv kommer att vara med och utforma. Rollen innebär dels att fungera som användarsupport för samtliga våra e-tjänster dels att fungera som expertanvändare med ett förvaltningsansvar för vår e-tjänst ”Register för anmälan av utstationerad arbetskraft”. Vid behov av utveckling av registret kommer du att arbeta med viss kravställning och verksamhetstester. I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram rapporter och statistiksammanställningar i dialog med både interna och externa intressenter. Du kommer även att ta emot och vidarebefordra samtal och e-post som rör tips och anmälan om missförhållanden på arbetsplatser.
Vi har idag e-tjänster för anmälan av arbetsskada, allvarliga olyckor och tillbud, utstationering av utländsk arbetskraft samt olika typer av tillstånd. Utbudet av e-tjänster kommer efterhand att utökas. Som en del av användarsupporten vägleder och guidar du allmänheten i samband med användning av våra e-tjänster samt löser tekniska problem för våra användare i dialog med andra enheter inom myndigheten. Frågorna kommer i huvudsak in via telefon men även via e-post. Vårt arbete präglas av att vi är offensiva, trovärdiga och kommunikativa som är myndighetens värdeord.
Vi söker dig som har:
* högskoleexamen
* datavana
* goda kunskaper i Officepaketet
* erfarenhet av kommunikations- och informationssökning
* arbetat med teknisk support
* erfarenhet av kravställning och/eller verksamhetstester
* goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du har:
* mycket goda kunskaper i Excel
* erfarenhet av arbete med e-tjänster
* kunskaper i statistik
* ytterligare språkkunskaper
För att lyckas i rollen
behöver du ha ett eget driv, en känsla för god service och förmågan att ta till dig och förmedla kunskap till andra. Som person är du analytiskt lagd, strukturerad och har en god skriftlig förmåga. Du är flexibel och kan prioritera vid tillfälliga arbetstoppar. Vidare har du lätt för att skapa nya kontakter och ta initiativ till att bygga upp fungerande samarbeten. Du fungerar lika bra i grupp som i självständigt arbete och trivs med att aktivt bidra till utvecklingen på din arbetsplats.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Lindhagensgatan 133 på Kungsholmen. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Mer information om Arbetsmiljöverket hittar du på www.av.se.
Om du har frågor
Kontakta enhetschef Alexandra Falke. Fackliga kontaktpersoner är Maja Todorovic, Saco och Pehr Lindholm, Fackförbundet ST. Alla kommer inte att vara kontaktbara under hela sommarperioden. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00
Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2015
Kontaktpersoner på detta företaget
Alexandra Falke
Personalenheten
HR enheten