Medarbetare till avdelningen för Customer Support, Ovako Hällefors

Arbetsbeskrivning

Då en av våra kollegor fått nytt arbete inom organisationen så söker vi nu en ny framåt medarbetare till Customer Support på Ovako i Hällefors.

Du kommer att bli del av ett kompetent och positivt gäng med god gemenskap.

Ovako är ett globalt bolag ägt av japanska Sanyo Special Steel och är en del av världsledande Nippon Steel Corporation. Vi utvecklar högteknologiska komponentstållösningar till bland annat kullager-, fordon- och gruvindustrin. Våra kunder är stora, välkända organisationer som är världsledande inom sina segment.

Vi på Ovako är mycket stolta över vårt stål, likaså för det ansvar vi tar för att bidra till ett mer hållbart samhälle! Visste du till exempel att allt vårt stål produceras av återvunnet skrot? Detta gör att vår stålproduktion har hela 80 procent mindre koldioxidavtryck, jämfört med det globala genomsnittet. Men vi kan och kommer att göra mer. Sedan Januari 2022 är Ovako en klimatneutral verksamhet och fortsätter resan mot produkter med noll koldioxidutsläpp.

Vårt arbete präglas av mångfald och våra värdeord; nytänkande, kunnig och ansvarsfull, vill du vara med att utvecklas med oss?

Rollbeskrivning
Som medarbetare på Customer Support kommer din dag bestå av kontakter med säljbolag och kunder på en global nivå.  Dina primära arbetsuppgifter består av att ha kontakt med kunden igenom Ovakos säljprocess med fokus i högsta grad på de löpande affärerna allt från orderbokningen till levererad order och uppföljning och kunddialog därefter.

Du är alltså en viktig länk mellan produktion/planering till våra säljbolag och kunder för att kommunicera proaktivt runt kundens order och leverans.

Du befinner dig mest i de löpande affärerna med avseende på daglig kontakt med kund och säljbolag globalt. Orderbokning och volymallokering samt proaktivt arbete med information och business intelligence till marknads-och säljorganisationen inom företaget är en stor del av din dag.

Du arbetar aktivt med för företaget viktiga definierade mål och KPIer.

Du ansvarar vidare för uppdatering och koppling av kundregister, prisregister och artikelregister. Viss fakturahantering och administration av stödsystem som är viktiga för en affärs uppbyggnad och bibehållande, ingår också.

Då vi är ett globalt bolag, med flera produktionsenheter i Sverige och kunder runt om världen, kan resor förekomma både inom och utanför Sverige.

 

Din profil
Vi söker dig som är engagerad och som drivs av att leverera en högklassig service och kundkontakt. Du trivs med att ha många kontaktytor i ditt arbete och vi tror att du som söker är en person som beskriver sig själv som ”spindeln i nätet” och är en flexibel person som har förmågan att se lösningar och även drivkraften att ta tag i problem.

Du är bekväm med att självständigt driva ditt arbete framåt och fatta beslut inom givna ramar. Vi tror också att du som söker är en person som kan hantera att arbetsdagen inte alltid blir som planerat och kan finna arbetsglädje i att samarbeta med andra.

För att lyckas i rollen behöver du ha en god administrativ förmåga och du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service och/eller administration. Du har god datavana, hanterar Officepaketet väl samt har förmåga att kunna hämta och hantera data och arbeta parallellt i olika system. Du har goda kunskaper i både det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Då vårt koncernspråk är engelska och en stor del av kommunikationen med våra kunder sker på engelska, behöver du vara bekväm med att använda det engelska språket på en daglig basis. Vi ser det som meriterande om du även behärskar det tyska språket.

Då resor förekommer i tjänster ser vi gärna att du som söker har B-körkort.

Då vi är en teknisk industri tror vi att det är en fördel om du har viss teknisk kunskap och förförståelse sedan tidigare. Men om inte, så tror vi på viljan att lära och är övertygande om att du med rätt inställning och intresse kan lära dig!

Varmt välkommen med din ansökan!

Information/Villkor
Vi arbetar med löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

 



 

Om Ovako


Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager, transport och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.


Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako har cirka 2 800 anställda i mer än 30 länder och en omsättning på cirka 900 miljoner euro. Ovako är ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en del av stålkoncernen Nippon Steel Corporation, världens tredje största stålproducent med över 100 000 anställda globalt och en årlig omsättning på cirka 50 miljarder euro. För mer information besök oss på www.ovako.com, www.sanyo-steel.co.jp och www.nipponsteel.com.





För mer information besök oss på www.ovako.com och kolla gärna in vår film – https://www.youtube.com/channel/UCfITw5YKYA-0WOFMhVOeeIg

Kontaktpersoner på detta företaget

Britt Salomonsson
0591 606 26
Mikael Thunman
0591 60108
Phetra Ericsson / HR chef
0591-60200
Henrik Wall
0591-60570
Elin Källgren, HR
0591-60501
Elin Källgren
0591-60501
Fredrik Edin
0591-60152
Tomas Hermansson
0591-60221

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ovako Hällefors
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Besöksadress

Saxhyttevägen 2
None

Postadress

Saxhyttevägen 2
Hällefors, 71280

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024