OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DHL Express Operations verksamhet i Stockholm utgår från vår terminal i Västberga, som är en av ca 30 terminaler i det svenska nätverket.Terminalen finns organisatoriskt inom Operations Area Sthlm.Verksamheten har ca 170 medarbetare, 60 på kontor (administration, data entry, pickup & delivery) samt 110 terminalarbetare.Utöver dessa egna medarbetare, sysselsätter verksamheten ca 170 chaufförer som har en underleverantör som arbetsgivare.Inom arean ingår också tre distributionsterminaler belägna i Årsta, Albano och Arlanda. Aviseringsgruppen är en del av vår operativa verksamhet i Västberga.Gruppen består idag av 6 st medarbetare som ansvarar för att kontakta privat- och företagskunder som beställt leveranser med tillvalet avisering.Utöver det är man även koordinator i Västberga för hela det omfattande ICS ärendehanteringssystem som styrs från vår centraliserade Kundservice i Ljusdal.Arbetet bedrivs i ett högt tempo där olika deadlines hela tiden ska hållas. Tjänsten är tillsvidare och på heltid vilket är 38 timmar i veckan, schemalagt mellan kl 8-17. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ta emot kundsamtal och kontakta kunder via telefon, mail, sms, fax, post.- Registrera och avsluta fraktsedlar, producera nya fraktdokument, söka telnr och adresser, hålla kontakt med våra andra interna avdelningar, transportörer, etc.- Besvara, vidarebefordra och åtgärda ärenden via ICS systemet.Kvalifikationskrav: - Noggrann, ordningsam, pålitlig, hög servicekänsla, resultatinriktad.- Stresstålig och förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt.- Glad och positiv.- Mycket bra kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift samt PC-vana.- Engelska är ett plus, liksom kännedom om DHL:s processer och rutiner.Vi kommer att påbörja urvalet vecka 36, så du är välkommen in med din ansökan så fort du har möjlighet.