OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.
Område Ekonomi och Inköp består av två Controllerenheter, regionens Ekonomiserviceenhet samt Inköpsverksamheten. Verksamhetsområdet Inköp och Upphandling genomför operativa och strategiska inköp och upphandlingar med tillämpning av upphandlingslagar, förvaltar och följer upp ingångna avtal, driver miljö- och hållbarhetsfrågor samt ansvarar för e-handel. Med hela inköpsprocessen i fokus jobbar vi med spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Genom att använda offentlig upphandling som styrmedel kan regionen driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med ca 34 medarbetare.
ROLLEN SOM MEDARBETARE PÅ AVROPSENHETEN, INKÖP OCH UPPHANDLING
Tjänsten är placerad på Enheten för Avtalsförvaltning och E-handel där du tillsammans med tre kollegor arbetar med avrop av bemanningstjänster från våra ramavtal.
I ditt uppdrag har du via mejl och telefon daglig kontakt med våra beställande verksamheter och avtalade leverantörer. Arbetet ställer krav på att medarbetaren kan hantera många ärenden samtidigt, vara stresstålig och ha en hög social kompetens. Det är meriterande om du har erfarenhet från LOU (Lagen om Offentlig Upphandling).
Trivs du med dagliga kund- och leverantörskontakter, avrop från ramavtal, förhandlingar och tecknande av avtal kan det här vara uppdraget för dig!
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning inom lämpligt område och vi ser gärna att du innehar yrkeshögskoleutbildning inom inköp och upphandling. Vidare har du dokumenterat goda kunskaper i Office-paketet och vara en van användare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med bemanning inom den offentliga sektorn.
För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad med ett gott ordningssinne. Du är självgående i ditt arbete och motiveras av att arbeta mot kund och leverantör på ett serviceinriktat sätt där ni tillsammans arbetar för att lösa behovet.
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Välkommen med din ansökan!