Medarbetare till Biståndsstaben

Medarbetare till Biståndsstaben

Arbetsbeskrivning

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?




Är du utbildad socionom som är intresserad av att prova på yrket som LSS- och biståndshandläggare? Då har du möjligheten att söka denna tjänst på Biståndsstaben!

Beskrivning
Biståndsstaben består av 16 medarbetare och ingår i verksamheten Vård och omsorg i Arvika kommun.

Biståndsstaben består av SOL-handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare. Tre av SOL-handläggarna arbetar enbart med hemtagning från sjukhuset och uppföljning av ärenden som nyligen kommit hem.

Då två av våra medarbetare ska vara föräldralediga under 2022 letar vi efter en person som kan vara deras vikarie. Tjänsten kräver att du är utbildad socionom då du kommer börjar att arbeta som LSS-handläggare men kommer så småningom att gå över till SOL-handläggare beroende på sökta föräldraledigheter.

Tjänsten är en visstidsanställning med start enligt överenskommelse eller from 2022-01-01 och som längst till och med 2023-01-31.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som LSS-handläggare består av utredning, bedömning, beslut och uppföljning enligt LSS-lagen (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och kommunens fastställda riktlinjer och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår också förutom samverkan med den enskilde brukaren att också samverka med anhöriga, gode män och övriga verksamheter inom kommunen. Tjänsten innebär också samverkande med externa myndigheter och utförare. Du arbetar i nära samverkan med övriga LSS-handläggare.

Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare innebär bland annat utredning, bedömning, beslut och uppföljning av insatser enligt SOL (socialtjänstlagen) och kommunens fastställda riktlinjer och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår förutom samverkan med den enskilde att samverka med anhöriga och övriga verksamheter inom kommunen samt med externa myndigheter och utförare.

Kvalifikationer
För uppdraget ska du ha en socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och kunskap om människor med funktionsnedsättning.
Du behöver även ha B-körkort

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har lätt för att anpassa dig efter olika situationer, skapa förtroende och att samarbeta med andra. Du har förmågan att hantera stress och har ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-12-12, intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Övrigt


Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Björn
0570-814 66
Anne-Lie Nilsson
0570-817 42
Anne-Louise Andersson
0570-828 53
Ellinor Brolund
0570-815 67
Enhetschef Duck Risberg Brolin
0570-828 84
Enhetschef Maria Sjövall
0570-828 80
Kommunal
0570-817 41
Kommunal
0570-817 41, 0570-135 25
Assistent Ingegerd Mellerdal
0570-727805
Avdelningschef Maria Björn
0570-814 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arvika kommun, Vård och omsorg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Besöksadress

67181
None

Postadress

personalfunktionen
Arvika, 67181

Liknande jobb


LSS-handläggare

LSS-handläggare

19 november 2024

Driven LSS-handläggare

Driven LSS-handläggare

5 november 2024