Medarbetare till bokning Frontoffice

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Till vår bokningsavdelning - Front Office söker vi nu en positiv, ansvarsfull och serviceinriktad medarbetare som tycker om kundkontakt och att vara med där det händer.

Arbetsuppgifter

Tillsammans med dina kollegor på Front Office ansvarar du bland annat för:


* bokningar via telefon, EDI och mail
* kundförfrågningar gällande priser och transporter
* vidarebefordran av transportinformation i våra system
* kontakt med övriga avdelningar och åkerier


Arbetstiden är normalt förlagd mellan kl. 08:00 -17:00.

Din Profil
Vi söker dig som har en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet. Du är målinriktad med kunden i fokus och tar gärna egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i MS Office samt att du behärskar svenska och engelska väl, både skriftligt och muntligt.

Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Spånga, Stockholm. För mer information är du välkommen att kontakta gruppchef Joakim Levin på nr: 08-58510855.

Skicka in din ansökan senast den 28 augusti. Då intervjuer och urval sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2021
  • Ansök senast: 1 september 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Kontors/trivselansvarig

Kontors/trivselansvarig

22 november 2024