OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Transcom är Europas mest geografiskt spridda bolag inom outsourcing av Customer Relationship Management (CRM). I hela Europa jobbar ca 13000 kommunikatörer på 33 språk för över 100 klienter i 28 länder på 55 olika service center. Business Support Team (BST) har en stödjande funktion gentemot Contact Center Management inom organisationsstrukturen. BST är ansvarig för att stödja Contact Centret för att det skall kunna uppnå och överskrida prestationsmålen och UG avtalen genom att proaktivt mäta, spåra, prognostisera, planera, analysera och rapportera både befintliga och historiska data.[Som medlem på BST blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att: Regelbundet göra analyser vid skillnader mellan prognos, befintlig och planlagd leverans.Kontrollera att källor och formler är exakta.Kontrollera rapporter med tanke på rimlighet.Konsolidera information till ett hanterligt format.Spåra resultat för att identifiera trender.Fastställa ledningens behov vad gäller statistik och rapporter.Kommunicera avvikelser proaktivt och indikera konsekvenserna. För att passa i rollen bör du ha erfarenhet av att administrera och analysera data och information. Du bör även ha väldigt god erfarenhet av att arbeta i Excell. Erfarenhet från bemanningsplanering samt standarden COPC är meriterande men inte ett krav.Du bör även vara flexibel, effektiv och även ha en ambition att medverka till att utveckla företaget.[Övriga kvalifikationer som vi gärna vill att du har: Du bör ha goda kunskaper i engelska språket.Du bör kunna arbeta självständigt.Du skall kunna analysera, samarbeta och se möjligheter till utveckling.