OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet. Vi är 1300 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.
CDB-enheten ansvarar för nötkreatursregistret, får- och getregistret samt hundregistret. Vid årsskiftet kommer enheten att ta över fem andra register inom lantbruksområdet. Vidare hanterar enheten även fullmakter till e-tjänster, förordnanden av ban- och tävlingsveterinärer samt scanning av blanketter.
Vi är 12 medarbetare och söker nu två nya medarbetare till enheten.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att ge service mot våra kunder, främst via telefon och mejl samt uppdatera och kvalitetssäkra uppgifter i olika register. Vidare kommer du att skriva informationstexter och på några månaders sikt få ansvar för ett register/område. I övrigt deltar du i alla förekommande arbetsuppgifter på enheten.
KVALIFIKATIONER
Du har gymnasiekompetens och hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många olika IT-baserade system samtidigt. Du har erfarenhet av kundkontakt och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Men din bakgrund är mindre viktig, vi lägger störst vikt vid dina personliga förmågor.
Eftersom arbetet innebär många kontakter är du kommunikativ, speciellt skriftligt samt bra på att samverka med andra människor. Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar och driver arbetet framåt. Du är kvalitetsmedveten och flexibel. Att ge god service är för dig en självklarhet.
ÖVRIGT
Jordbruksverket tillämpar provanställning.
Inför rekryteringsarbetet har Jordbruksverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Vi eftersträvar mångfald bland våra anställda.
Vårt arbetsspråk är svenska och våra tjänster kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift.
Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.
Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte skickas med via offentliga jobb. Det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.
Tack för att du söker arbetet genom offentliga jobb!
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Ek
036-15 62 70
Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
Mikael Johansson
031-429582
Maria Gustavsson
036-15 60 93
Enhetschef Sophia Säberg
036 - 15 59 76
SACO Catharina Bladh
036 - 15 60 98
ST Helen Möller
036-15 62 61
SEKO Mikael Johansson
031-429582
Avdelningschef Anders Elfström
070 – 6337309
Enhetschef Registerenheten Michael Engl
036- 15 64 45