OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BYGGmax är en av Sveriges största byggmaterialkedjor.Vi säljer byggmaterial av högsta kvalitet till låga priser.Våra butiker har ett fokuserat sortiment och en struktur som gör det lätt att handla.Den enkla affärsiden är också nyckeln till vår framgång.BYGGmax expanderar kraftigt och under 2007 påbörjade vi en kraftig utlandssatsning.Vi är en ung organisation med positiv framåtanda.Vi söker medarbetare till följande befattning. Medarbetare till centrala beställningar/InköpTill Byggmax inköpsavdelning söker vi nu en medarbetare till centrala beställningar/inköp.Du kommer att självständigt ansvara över beställningar till våra butiker från ett antal leverantörer.Varorna beställs dels med hjälp av lagerstyrningssystem samt med hjälp av vårt beslutstödsystem(Qlikview)Du kommer dessutom att bli delaktig i hanteringen utav vårt artikelregister, vilket innebär underhållning och uppdateringar så att registret är aktuellt.Du kommer även att ha kontakt med BYGGmax leverantörer och öka samarbetet mellan dem och oss.Du ingår i en grupp om 8 personer som dagligen samarbetar för att kunna erbjuda våra kunder och BYGGmax anläggningarna den bästa servicen.Vi jobbar löpande med att förbättra vårt systemstöd och för att öka kvaliten på beställningsunderlaget.Tjänsten innebär många kontakter både internt och externt. Din bakgrund.Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning gärna eftergymnasial utbildning med inriktning av matematik.Har du erfarenhet av liknade arbetsuppgifter ser vi det som en stor fördel.Du bör ha analytiskt sinne samt god datorvana.Det är en fördel om du har erfarenhet av bygghandeln.Det är viktigt att du är serviceinriktad då både butikerna och BYGGmax kunderna kommer att vara dina kunder.Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och är inte rädd för att "hugga i" Är du intresserad?Sista ansökningsdagen är den 7 Mars 2008 (urvalet görs löpande).