Medarbetare till Clearing & Settlement på ansedd nischad bank

Medarbetare till Clearing & Settlement på ansedd nischad bank

Arbetsbeskrivning

Har du ett gediget intresse för finans och vill kliva in i en eftertraktad roll som låter dig arbeta med stor frihet under ansvar? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av settlement och clearing gällande affärer på den svenska marknaden och som förstår flödet vid avveckling av affärerna. Utöver det behöver du ha erfarenhet från EuroClear (VPC) och Abasec – med fördel även Wizer - samt vara en dynamisk person som trivs när det händer mycket och är trygg i din yrkesroll. Känner du dig träffad? Då ska du läsa vidare!
Om tjänsten
Vi hjälper vår kund att hitta en erfaren person till deras team på Clearing & Settlement inom Backoffice. Vår kund är en välrenommerad internationell bank med marknadsledande positioner inom aktieanalys, aktiemäkleri, Corporate Finance och Private Banking. Det här är ett längre uppdrag, där introduktion kommer att hållas i de ljusa och fräscha lokalerna på bankens huvudkontor, centralt i hjärtat av Stockholm. Med hänsyn till rådande pandemi sker fortfarande visst arbete hemifrån, även om många stegvis börjar återgå till kontorsarbete.
Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med resultatinriktade och kompetenta kollegor arbetar du med värdepappersaffärer på den nordiska marknaden – Finland, Danmark och Sverige. Du fokuserar speciellt på settlement- affärerna på svenska marknaden och hanterar det dagliga flödet av aktier, obligationer och derivat samt har kontakt med såväl svenska som utländska medarbetare, kunder och depåbanker gällande värdepapperssettlement. Dina dagliga verktyg är Abasec och EuroClear (VPC), så vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet och viss vana av att arbeta i dessa.
Dina egenskaper
Vi tror att du som kommer söka den här tjänsten är en person som motiveras av höga ambitioner och en kunskapsorienterad arbetsmiljö. Det här är en stark och åtråvärd aktör i branschen, med vassa medarbetare som är stolta över sin verksamhet och engagerade i sitt arbete. För att trivas tror vi därför att du är en driven streber som är nyfiken, målmedveten och triggas av problemlösning. Det är av stor betydelse att du har ett genuint intresse av finansbranschen och är hungrig på att lära dig mer. Vidare ser vi att du har hög integritet och skinn på näsan, du vågar ifrågasätta när det behövs och kan ta tag i problematiska frågor. Likafullt är du lyhörd, serviceinriktad och agerar alltid professionellt på hög nivå. Vi utgår ifrån att du är noggrann, ansvarstagande och mycket kommunikativ samt att du gärna visar upp din affärsmässiga sida, alltid är villig att ge lite extra och letar efter lösningar i stället för att se problem.
Här erbjuds du möjlighet att förvärva värdefulla erfarenheter inom finansmarknaden och förmögenhetsförvaltning! Du kommer få arbeta tillsammans med de bästa och mest erfarna kollegorna, i en omväxlande och stimulerande arbetsmiljö där hög kvalitet prioriteras. Är det här utmaningen för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Akademisk examen inom relevant område
Minst 5 års erfarenhet av liknande arbete och flöden
Erfarenhet av settlementaffärer på svenska marknaden
Goda kunskaper och erfarenhet av Abasec och/eller Wizer
Goda kunskaper och erfarenhet av VPC/EuroClear
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift

Plus i kanten:
Erfarenhet av SEB C&I Online

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till årsskiftet med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32223 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 10 juni 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024