Medarbetare till Customer Care på Engströms Bil i Linköping!

Arbetsbeskrivning

Vi söker efter dig som drivs av goda kundrelationer och att ge det lilla extra. Vill du vara en del av ett nystartat team som ska ta den digitala resen till nästa nivå med kundens fokus. Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag!

På Engströms Bil möts framtidsanda och kvalitét i en härlig kombination - bli en del av ett stabilt företag i förändringsfas där du kan spela en viktig roll på vår resa.

Om tjänsten
Du kommer ingå i ett aktivt team på Engströms Customer Care som skapar glädje och delaktighet. Här får du möjlighet att kontinuerligt vidareutvecklas i din roll med några av marknadens främsta varumärken.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen på Engströms Customer Care teamet kommer du att vidareutveckla relationer med befintliga kunder. Du har en daglig kontakt med kunder och ger en personlig service och hjälper till med ärendehantering via inkommande och utgående samtal, chatt och mail. Du servar befintliga kunder som har köpt sin bil på Engströms med serviceavtal, däckhotell, kampanjer och erbjudanden.

I den här rollen jobbar du i ett proaktivt syfte med att kontakta våra kunder för att erbjuda företagets tjänsteutbud. Du är med och bidrar till att utveckla verksamheten för bästa kundupplevelse och effektivitet. Som en del i teamet på Engströms Customer Care kommer du spela en väldigt viktig roll i Engströms resa för att ge marknadens bästa kundupplevelse.

Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet av servicebranschen, gärna från kundtjänst eller innesälj. Du får gärna haft tidigare arbeten som inneburit daglig kontakt med kunder och du räds inte att kontakta kunder över telefon proaktivt med erbjudande av våra tjänster. Vi ser också att du gillar service, försäljning och att bygga långsiktiga kundrelationer samt drivs av att leverera en proffsig kundupplevelse för att öka kundnöjdheten.

Du gillar att bygga kundrelationer och drivs av kundnöjdhet. Som person har du en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. För att trivas i rollen ser vi att du är positiv och har en struktur i din vardag där du drivs av att hittar lösningar för våra kunder. Vi ser att du är en lagspelare samtidigt som du är drivande självständigt i ditt arbete. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser att du som söker har:

- Gymnasiekompetens
- Erfarenhet av service direkt mot kund, gärna från kundtjänst eller innesälj
- God svenska i tal och skrift
- God it- och systemvana, gärna av CRM-system
- B-körkort


Om verksamheten
Engströmskoncernen är en familjeägd företagsgrupp som grundades 1927 och har idag försäljnings- och serviceverksamhet i Linköping, Vimmerby, Västervik samt Kisa. Engströms är auktoriserade återförsäljare av Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT, Cupra, Volkswagen transportbilar och Scania. Koncernen omsätter 1,3 miljarder SEK, har cirka 280 anställda och omfattar Engströms Bil AB, Engströms Lastbilar AB, Engströms Fastighet AB samt Engströms Finans AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 23 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024