OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en logistiker till Customer Desk på Saab i Linköping. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig ca 6 månader fram med chans till förlängning. Som konsult är du anställd av oss på Jefferson Wells men arbetar på plats på Saab. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.
Medarbetare till Customer Desk på Saab i Linköping!
Som medarbetare inom Customer Desk är man Produktionsorgansiationens gränssnitt mot såväl interna som externa kunder. Du kommer att jobba i ett team som gemensamt ansvarar för att ta emot och handlägga förfrågningar och beställningar på hårdvara, resurser, reklamation, reparationer etc. från Saabs kunder. Du har möjlighet och förväntas bidra till att hålla åtagande mot kund och ständigt förbättras för att nå målbilder och krav.
Innehållet i rollen kan sammanfattas i följande ansvar:
* ta emot och handlägga inkommande ärenden, vilket bland annat innefattar beställningar av hårdvara, reparationer, reklamationer, resurser.
* säkra att resurser för uppdraget finns tillgängliga
* säkerställa att exportlicens finns för att sälja produkten till kund.
* agera kalkylsammanhållande samt prissätta och offerera.
* följa upp och kravställa produktionsavdelningen på att hålla åtagandet mot kund.
* vara gränssnitt mellan produktionsavdelningen och kunden.
* vid leverans godkänna leveransen i leveranssystemet
Mycket av arbetet utförs i Saabs affärssystem IFS.
Vi söker dig med utbildning inom logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet. Vi tror också att du är en handlingskraftig och målinriktad person som tar itu med uppgifter med hög energinivå. Du är drivande, har lätt att se helheten/och uppgifter i ett större sammanhang, god samarbetsförmåga och en hög kommunikativ kompetens.
Du har goda kunskaper i officepaketet och inom exportkontroll och även erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. I rollen har du dagligen kontakter både internt och externt, vilket ställer krav på en hög kommunikativ förmåga samt att du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift.
Stor hänsyn kommer att tas till dina personliga egenskaper och erfarenheter.
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.
Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?
Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via e-mail, om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Josefine Vannfält, Josefine.vannfalt@jeffersonwells.se