OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VARFÖR VI KOMMER ATT GILLA DIG
Vi på IKEA Customer Support Centre supporterar IKEA:s kunder i Sverige med service och reklamation, försäljning och information samt inspiration kring heminredning. Idag är vi runt 350 medarbetare i Älmhult – hjärtat av IKEA. Några av oss sitter även i Helsingborg, sundets pärla. Vi ska nu bli fler och söker dig som tillsammans med Customer Support Centre vill fortsätta bidra till IKEA:s framgångsrika affärsidé; att skapa en bättre vardag för de många människorna.
Vi söker medarbetare till våra två avdelningar Customer Resolution och Service and Sales. Gemensamt för dessa avdelningar är att du älskar kontakt med kund och har en förmåga att se möjligheter i de omöjliga. För att trivas i någon av dessa roller behöver du ha ett öppet sinne för förändring och gilla arbeta i ett högt tempo. Vi möter våra kunder genom telefon, mail, chatt och sociala medier. Krav oavsett avdelning är god datorvana och flytande i svenska och engelska, tal och skrift.
Vilken avdelning och vilka arbetsuppgifter tror du hade passat dig? Och vilka personliga egenskaper besitter du?
På avdelningen SERVICE & SALES möter vi kunden innan och under deras köp där vår främsta uppgift är att öka försäljningen för IKEA Sverige, tillsammans med att leverera bästa möjliga kundupplevelse:
Våra kunder kontaktar oss när de behöver vår hjälp att handla. Du är därför en fena på att tyda köpsignaler och leda kunden till avslut.
Vi hjälper våra kunder att planera sina olika rum i hemmet. Det innebär att du är kreativ och nyfiken i ditt möte med kunden för att kunna göra en så bra behovsanalys som möjligt.
Vi hjälper våra kunder med frågor som berör vårt sortiment och även dess montering. Här ser vi gärna att du har ett brett heminredningsintresse för att du ska kunna inspirera och hjälpa våra kunder. Du kommer arbeta mot antingen vårt kökssortiment eller resterande sortiment.
I den här rollen ser vi gärna att du tidigare arbetat med någon form av försäljning då det är viktigt att du trivs i en miljö där vi arbetar mot försäljningsmål.
På avdelningen CUSTOMER RESOLUTION är huvuduppgiften att hjälpa våra kunder med frågor och ärenden efter köpet:
Vi hanterar frågor som berör; reklamation, retur och leveransärenden kopplat till kundens köpprocess. För att trivas med just dessa arbetsuppgifter bör du tycka om problemlösning och ibland tänka utanför boxen.
Vi supporterar kunder i olika typer av ärenden där inget är de andra likt. Här behöver du vara lyhörd och kommunikativ samt se till varje kunds specifika utmaning.
Ditt fokus är att lösa kundens problem och skapa enkelhet där vi ska se till att IKEA blir det självklara valet för kunden att handla.
I den här rollen ser vi gärna att du som söker är bekväm med att ta egna beslut och känner dig trygg med att stå fast vid dessa
OM DETTA ARBETSOMRÅDE
Vi vet alla att ett hem är mer än ett hus och på IKEA vet vi också att ett jobb är mer än ett arbete. Vill du jobba på ett företag med starka värderingar som kompass, som vill göra skillnad för miljön och ta större socialt ansvar? Då kommer du känna dig hemma hos oss. Vi erbjuder dig ett arbete i ett internationellt växande företag med en stark och levande kultur, där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Ett jobb hos oss kan leda till att det är du som är med och utvecklar framtidens IKEA, i Sverige eller utomlands. Observera att du behöver ha fyllt 18 år för att vara aktuell för en anställning.
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Vi erbjuder olika kontraktsmått på deltid, men som mest upp till 80%. Vid ansökningstillfället kommer du få besvara några obligatoriska frågor. Bland annat vilken avdelning du tror du hade passat och trivts bäst på, samt hur mycket du är intresserad av att arbeta. Går du vidare i processen kommer du få genomföra en videoinspelning och ett språktest digitalt.
På CSC Älmhult har vi varierande arbetstider och arbetar både på vardagar, kvällar och helger. Du ska vara beredd på att vara fysiskt på plats, viss flexibilitet med hemarbete kan förekomma.
Vi kommer hantera urvalet och ansökningarna löpande, därmed kan annonsen komma att stängas i förtid om vi hittar rätt kandidater. Senast ansökningsdag är 24/11.
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta
Recruitment & Selection specialist Susanna Kanold på mail susanna.kanold@ingka.ikea.com alt. Isabell Friberg via Isabell.Friberg@ingka.ikea.com
Välkommen med din ansökan!