Medarbetare till Ekonomi inom Utrikesverksamheten

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Vi söker nu medarbetare till vår avdelning inom Utrikes fakturering och administration i Stockholm med placering i Spånga.
Avdelningen följer upp och analyserar ekonomiska utfall för de Internationella Landtransporter som bedrivs till och från Stockholm/Spånga. Du kommer i kontakt med fakturahantering både gentemot kunder som internationella partners och leverantörer.
Vi har tätt samarbete med såväl lokala medarbetare från andra avdelningar som kollegor på andra orter i Sverige, men även utomlands.

Arbetsuppgifter

* Hantera fakturering mot kunder samt internationella partners.
* Granska och kontera ankommande fakturor från våra leverantörer samt internationella partners.
* Hantera frågor gällande fakturering och administration från kunder samt våra internationella partners.
* Följa upp, åtgärda och rapportera saknade eller felaktiga intäkts- och kostnadsposter.
* Analysera resultat och verka för att nå en så bra lönsamhet som möjligt.

Din Profil

* Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med analytisk förmåga som trivs att arbeta administrativt.
* Du bör ha god vana av att arbeta med dator som arbetsredskap samt god vana av MS Office och främst Excel.
* Då du arbetar i direkt kontakt med kund bör du ha en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet.
* Du kan jobba såväl självständigt och initiativtagande som trivsamt i team med gemensam målsättning.
* Då engelska är vårt koncernspråk ser vi att du kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
* Tidigare erfarenhet från transportbranschen ses som meriterande.

Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med inledande provanställning. Placeringen är i Stockholm/Spånga.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt men senast den 18/10, urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.
Har du frågor till tjänsten kan du kontakta Daniel Persson tel. 08-58510515 eller daniel.persson@dbschenker.com


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2021
  • Ansök senast: 18 oktober 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024