OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Engagerad medarbetare till Fredsgatans servicebostad
Sala kommun har 2 000 medarbetare som varje dag levererar samhällstjänster till 22 000 kommuninvånare. En långsiktig ekonomisk, social och miljömässig hållbar utveckling är den naturliga utgångspunkten för alla våra verksamheter i en kommun som växer och som ska präglas av livskraft i hela kommunen.
ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare på Fredsgatans servicebostad ingår du i ett team om totalt 5 medarbetare som tillsammans stöttar, motiverar och underlättar vardagen för de insatsberättigade individerna som är kopplade till servicebostaden. Här ges du möjlighet att på ett lösnings- och brukarfokuserat arbetssätt arbeta med att minska konsekvenserna av individernas funktionsnedsättningar och därigenom bidra till att främja goda levnadsvillkor. Du är med och planerar samt utformar insatserna tillsammans med individen. I din yrkesroll kommer du att ha kontaktmannaskap samt ges möjlighet till andra ansvarsområden. Du kommer även att samverka med externa parter så som legala företrädare, anhöriga och landsting.
KVALIFIKATIONER
Du har dokumenterad utbildning från en gymnasial utbildning inom vård och omsorg eller barn och fritid, gärna med inriktning funktionsnedsättning eller KY/YH-utbildning kopplat till området, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren kan bedöma likvärdig. Meriterande är om du har en högskoleexamen som socionom, beteendevetare eller likvärdig utbildning. Vidare har du erfarenhet av att möta personer med funktionsnedsättning och/eller psykiatriska diagnoser.
Du har kunskap inom gällande lagstiftning och inom social dokumentation. I din värdegrund har du grundläggande respekt för det individuella självbestämmandet och den enskildes integritet. Som person är du trygg i dig själv, initiativrik, engagerad och lösningsfokuserad. Du har ett trevligt och professionellt bemötande och du trivs bra med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är positiv till utveckling och förändringsarbete. Det är viktigt att du är bekväm i att arbeta med datorn som redskap då vi dokumenterar i elektronisk journal. Du har även goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift. Meriterande är om du känner till och har arbetat med AKK (alternativ och kompletterande kommunikation). Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
85% tillsvidare om erfoderliga beslut fattas. Tillträde 15 maj eller enligt överenskommelse.
Arbetstiderna är förlagda dag- och kvällstid alla dagar i veckan. Vi tillämpar årsarbetstid.
Utdrag ur belastningsregistret är ett krav inför en eventuell anställning.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Individuell lönesättning.
ANSÖKAN
Ansök senast 170501. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
UPPLYSNINGAR
Vill du veta mer om tjänsten kontakta:
Enhetschef Hillevi Lindholm 0224 – 74 90 32 hillevi.lindholm@sala.se
Fackliga kontaktpersoner: Kommunals exp. 0224 – 74 70 91
ÖVRIGT
Vård och omsorg erbjuder sina anställda förmånliga friskvårdserbjudanden. Rökfri arbetsplats tillämpas.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.