Medarbetare till helpdesk för digitala undervisningsverktyg

Medarbetare till helpdesk för digitala undervisningsverktyg

Arbetsbeskrivning

Var med och utveckla utbildning av högsta kvalitet
Vi på Enheten för Undervisning och Lärande faciliterar högskolepedagogisk utveckling för att möta dagens och morgondagens utmaningar inom universitet och vårdverksamhet.

Vi är drivande i att skapa moderna verktyg och innovativa akademiska lärandemiljöer för en utbildning av högsta kvalitet. Inom området Digitalt lärande är vår roll att ge stöd till lärare som använder digitala verktyg i undervisningen. 

Som ett stöd till våra systemspecialister  söker vi 1-2 medarbetare som på deltid kan hjälpa till att besvara frågor från lärare i vårt ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du kan börja snarast.

Du har även en viktig funktion i att identifiera och skapa material som kan behöva uppdateras i våra online guider och lathundar. 

Din roll
I arbetsuppgifterna ingår att;·      

- Besvara ärenden i vårt ärendehanteringssystem
- Eskalera mer komplexa ärenden till våra systemspecialister
- Uppdatera manualer och guider
- Skapa enkla videoguider för olika funktioner i våra digitala verktyg

Arbetet kan till stor del skötas på distans och tiderna kan i viss mån anpassas. Men för att du ska få en bra start behöver du inledningsvis ha möjlighet att komma till vårt kontor i Flemingsberg under kontorstid. Detta då vår ordinarie personal arbetar oftast förmiddagar med support och finns då även tillgänglig för att stötta dig i din nya roll.

Vem är du?
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Du är en driven person som känner ansvar för ditt arbete. Du är serviceinriktad, strukturerad och har en god planeringsförmåga. Du följer upp och ser till att arbetet slutförs inom utsatt tid.

Du har:

- Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Utmärkt datorvana

Meriterande

- Erfarenhet av lärplattformen Canvas
- Grundläggande kunskap om mediaproduktion
- Grundläggande kunskap om responsverktyg t.ex. Mentimeter
- Arbete i helpdesk och support till kunder

Vad erbjuder vi?
En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats.  

Placering: Flemingsberg

 https://ki.se/om-ki/tio-skal-att-valja-karolinska-institutet

 



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 31/1 2023.

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV samt med personligt brev. 

Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss

Kontaktpersoner på detta företaget

Prof. Lena Nilsson Wikmar
lena.nilsson-wikmar@ki.se / 08-524 888 48

Sammanfattning

Besöksadress

Nobels väg 5
None

Postadress

Nobels väg 5
Stockholm, 17177

Liknande jobb


4 november 2024

Koordinator till bolag i Solna

Koordinator till bolag i Solna

1 november 2024

System IT support specialist

1 november 2024