OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning
Hembla är fastighetsbolaget som sätter hyresgästen i fokus. Vi är en av landets största privata hyresvärdar och vi är stolta över hur vi nått dit - tack vare våra
medarbetare. Drygt 280 personer är vi nu som jobbar på 19 orter i landet. Vi kommer från många olika länder, kulturer och bakgrunder men vi har en viktig sak
gemensamt. Vi tror på att skapa levande stadsdelar där människor trivs. Vi tror att detta bäst görs tillsammans, med en vilja att alltid bli bättre. Vill du vara med oss på
resan?
Hembla har nyligen startat en Kundserviceenhet centralt i Stockholm och söker nu engagerade medarbetare som brinner för kundservice. Vi sitter i härliga lokaler på Vasagatan, mitt emot Centralen.
Som medarbetare i vår Kundservice kommer du att vara en nyckelperson när det gäller att uppfylla vårt kundlöfte att sätta hyresgästen i fokus. Du ska ta emot
samtal från kunder via telefon, mail, chat, mina sidor och även via sociala medier och du ska ansvara för att hyresgästerna får bra och tydliga svar och den hjälp de
efterfrågar. Du bokar in fastighetsvärdar och kundförvaltare ute i våra områden för besök hos hyresgäster för att åtgärda serviceanmälningar eller utföra besiktningar
och dylikt.
Dina övriga huvudsakliga arbetsuppgifter består av olika typer av kundrelaterade förvaltningsärenden. Det kan gälla allt från inkassoärenden och kreditbedömningar till störningsärenden, lägga beställningar, boka in visningar m.m.
Du ingår i ett växande kundserviceteam som ska serva hela vår geografiskt spridda förvaltningsorganisation. Du kommer att ha kontakt med fastighetsvärdar, drifttekniker, kundförvaltare, förvaltningschefer m.m. ute i våra områden, samt med kommuner, myndigheter, socialtjänst m fl.
Arbetet innebär att lyssna på och skapa mervärden för våra kunder och se till att förväntningar infrias och gärna överträffas på ett kundorienterat och affärsmässigt sätt och alltid med hyresgästen i fokus.
Krav på person
Lämplig utbildningsbakgrund är YH-utbildning till fastighetsförvaltare eller annan relevant utbildning inom service/sälj.
Tidigare erfarenhet från fastighetsförvaltning är en fördel. Alternativt är erfarenhet från service- eller säljyrke högt värderat. Utöver detta har du goda datakunskaper och du behöver behärska svenska väl i både tal och skrift. Det är ett stort plus om du behärskar ytterligare språk.
Som person är du utpräglat serviceinriktad och självständig. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och är van att arbeta såväl i grupp som ensam. Vi söker dig som är organiserad, ansvarstagande, engagerad och affärsmässig!
Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07:30-16:30
Plats: Stockholm City
Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos Hembla.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Matilda Agdur på matilda.agdur@performiq.se
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som kundtjänstmedarbetare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.
Företagspresentation
Ett hem är mer än vad som ryms inom fyra väggar. Hembla är ett bolag som vill skapa levande stadsdelar där människor trivs och känner sig trygga. Därför äger och utvecklar vi hyresbostäder i tillväxtregionen Stockholm-Mälardalen. En viktig grundbult i vår verksamhet är att alltid sätta hyresgästen i fokus. När vi förvärvar fastigheter gör vi det i stadsdelar som vi långsiktigt tror på och där vi som bolag kan tillföra något som gör stadsdelen ännu bättre att leva i. Förutom en god förvaltning av fastigheterna är därför upprustning och renovering en viktig del av vår verksamhet. Vi investerar i både fastigheter och utemiljöer kring fastigheterna och kan på så sätt bidra till att göra livet tryggare och lättare för våra hyresgäster.
Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Sökord: kundservice, fastighetsförmedling, fastighetsförmedlare, fastighetsförvaltning, kundtjänst, kundservice, kundservicemedarbetare, administratör
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg