Medarbetare till HR stöd

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Försäkringskassan söker

Medarbetare till HR stöd i Östersund

Verksamhetsstöd är Försäkringskassans serviceorganisation som ansvarar för utveckling och leverans av stödtjänster. Verksamhetsstöd HR Östersund erbjuder chefer och medarbetare inom Försäkringskassan möjlighet att snabbt kunna få hjälp via Försäkringskassans stödtjänster.

Nu söker vi en kundfokuserad och utvecklingsinriktad medarbetare till HR-helpdesk som trivs med att ge service till våra kunder och har kunskaper inom HR frågor.

Arbetsuppgifter och ansvar

Tjänsten innebär bl a att du i vår HR-helpdesk arbetar med att besvara personalfrågor gällande avtal och arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö och utbildning via telefon och e-post.

Du arbetar även med att koordinera delar av vår rekryteringsprocess genom att administrerar beslut som rör förändringar i anställningar och se till att information når ut till olika delar i organisationen.

Vidare handlägger du pensionsärenden och arbetar med vårt personalarkiv.

Kvalifikationer

Vi söker dig som: 


• har slutbetyg från gymnasium
• har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• har kunskap/erfarenhet inom HR, arbetsrätt och personaladministration
• är en god kommunikatör med förmåga att anpassa informationen du vill förmedla efter mottagaren
• är servicemedveten och bra på att bemöta kunder och samarbetspartners
• är flexibel och har förmågan att se helheten såväl som att kunna sätta in i detaljer i sitt sammanhang
• bidrar med nya idéer till utveckling då vi arbetar med ständiga förbättringar
• har en god samarbetsförmåga och är handlingskraftig
• har datorvana

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Anställningarna är tidsbegränsade upp till ett år, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är delvis schemalagd och arbetsverktyget är huvudsakligen telefon, e-post och ärendehanteringsystemet Remedy.

Mer information

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Anneli Nilsson, tel 010-1188110. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-specialist Maria Themnér, 010-116 45 19. Fackliga representanter för SACO är Rita Lundström, tel 010-111 43 72, för ST Mona Ericsson, tel. 010-118 85 55 och för SEKO Anne Svensson, tel 010-1138307.

Ansökan

Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 025651-2015 senast den 3/6 2015. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.


Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 maj 2015

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024