Medarbetare till Inera support!

Medarbetare till Inera support!

Arbetsbeskrivning

Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner. Bolaget ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen på Södermalm i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Inera Support är Ineras funktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna.

Supporten har öppet dygnet runt och året runt. Som medarbetare kommer du att arbeta mån-fre 8-17 eller ha en beredskapsvecka mån-fre 17-08, lör och sön hela dygnet. Beredskap innebär att du jobbar hemifrån.

Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att:

• Ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post.
• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM system Marval.
• Ge stöd och support åt användare i verksamheten, tjänsteägare/förvaltare på Inera samt Ineras leverantörer.
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer och sedan eskalera ärendet vidare inom verksamheten.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
• Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, rutiner etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Hålla utbildningspass för nya kollegor.

Det är bra om du känner till ITIL och kan läsa och följa processer. Likaså är det bra om du har jobbat inom vård, kommun eller landsting är det ett plus men inget krav.

Som behöver du vara stresstålig, noggrann och tycka om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska.

Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du brinner för att ge bästa tänkbara service till våra kunder. Passion, högt driv, engagemang med personligt ansvar att leverera kundnöjdhet. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap eller kollegor om så behövs. Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder.

Kunskapskrav och egenskaper:

• Goda grundläggande datorkunskaper
• Brinnande intresse för service
• Ha ett öppet förhållningssätt till kunderna
• Att se och förstå för att kunna ta fram förbättringsförslag
• Flexibel och lyhörd
• Erfarenhet av arbete i en användarsupport
• Erfarenhet av Marval eller annat ITSM-system
• Driven och självgående
• Serviceinriktad
• Noggrann
• Ha telefonvana
• Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
• Problemlösare

Varaktighet och tillträde:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

Sista ansökningsdag: 3 april 2020.

Frågor om tjänsten?

Enhetschef Helga Harling, 076-798 39 85

HR-generalist Nina Ingren, 070-327 70 30

Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 076-778 06 42

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2020
  • Ansök senast: 3 april 2020

Besöksadress

Östgötagatan 12
None

Postadress

Box 17703
STOCKHOLM, 11893

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024