Medarbetare till Inera Support

Medarbetare till Inera Support

Arbetsbeskrivning

Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner. Bolaget ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen på Södermalm i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Inera Support är Ineras funktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna.

Supporten har öppet dygnet runt och året runt. Som medarbetare kommer du att arbeta mån-fre 8-17 eller ha en beredskapsvecka mån-fre 17-08, lördag och söndag under hela dygnet. Beredskap innebär att du jobbar hemifrån.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post.
• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM-system, Marval.
• Ge stöd och support åt användare som nyttjar Ineras nationella tjänster (upplägg av användare, styra om over-flow i telefonisystem, korthantering mm), tjänsteägare/förvaltare på Inera samt Ineras leverantörer.
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer och sedan eskalera ärendet vidare till Ineras förvaltning.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
• Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, rutiner etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Hålla utbildningspass för nya kollegor.

Det är bra om du känner till ITIL och kan läsa och följa processer. Likaså är det bra om du har jobbat inom vård, kommun eller landsting. Det är ett plus, men inget krav.

Du behöver vara stresstålig, noggrann och tycka om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt, på både svenska och engelska.

Service och kvalitet är en självklarhet för dig, då du alltid strävar efter att ge bästa tänkbara service till våra kunder och månar om att göra dem nöjda. Passion för jobbet, högt driv, engagemang för frågorna, med personligt ansvar, bidrar till ökad kundnöjdhet. Du driver självständigt ärenden från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap, en kunskapsdatabas eller kollegor, om så behövs. Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder.

Kunskapskrav och egenskaper:

• Goda datorkunskaper, gärna med teoretisk förankring
• Brinnande intresse för service
• Ha ett professionellt förhållningssätt till kunder
• Att se samband för att kunna ta fram förbättringsförslag
• Flexibel och lyhörd
• Erfarenhet av arbete i en användarsupport
• Erfarenhet av Marval eller annat ITSM-system
• Driven och självgående
• Serviceinriktad
• Noggrann
• Ha telefonvana
• Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
• Problemlösare

• Grundläggande engelska kunskaper

Varaktighet och tillträde:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provtjänstgöring. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan Sobona och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har löpt ut.

Vi kommer att hålla intervjuerna via Skype pga Covid-19.

Sista ansökningsdag: 20200719

Frågor om tjänsten?

Enhetschef Helga Harling, 076-798 39 85

HR-generalist Nina Ingren, 070-327 70 30

Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 076-778 06 42

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2020
  • Ansök senast: 19 juli 2020

Besöksadress

Östgötagatan 12
None

Postadress

Box 17703
STOCKHOLM, 11893

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024