OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner. Bolaget ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen på Södermalm i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se
Inera är ett aktiebolag som ägs av regioner, kommuner och SKR Företag. Uppdraget är att skapa förutsättningar för att digitalisera välfärden, genom att förse ägarna med gemensam digital infrastruktur och arkitektur. Inera ska alltid arbeta för invånarnas bästa. Läs mer på www.inera.se
Inera Support är Ineras funktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna.
Supporten har öppet dygnet runt och året runt. Som medarbetare kommer du att arbeta mån-fre 8-17 eller ha en beredskapsvecka mån-fre 17-08, lörd och sön hela dygnet. Beredskap innebär att du jobbar hemifrån.
Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att:
• Ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post.
• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM system Marval.
• Ge stöd och support åt användare i verksamheten, tjänsteägare/förvaltare på Inera samt Ineras leverantörer.
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer och sedan eskalera ärendet vidare inom verksamheten.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
• Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, rutiner etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Hålla utbildningspass för nya kollegor.
Det är bra om du känner till ITIL och kan läsa och följa processer. Likaså är det bra om du har jobbat inom vård, kommun eller landsting är det ett plus men inget krav.
Du behöver du vara stresstålig, noggrann och tycka om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du brinner för att ge bästa tänkbara service till våra kunder. Passion, högt driv, engagemang med personligt ansvar att leverera kundnöjdhet. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap, kunskapsdatabasen eller kollegor om så behövs. Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder.
Kunskapskrav och egenskaper:
• Goda datorkunskaper
• Brinnande intresse för service
• Ha ett professionellt förhållningssätt till kunder.
• Att se och förstå för att kunna ta fram förbättringsförslag
• Flexibel och lyhörd
• Erfarenhet av arbete i en användarsupport
• Erfarenhet av Marval eller annat ITSM-system
• Driven och självgående
• Serviceinriktad
• Noggrann
• Ha telefonvana
• Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
• Problemlösare
• Grundläggande engelska kunskaper
Varaktighet och tillträde:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som sedan övergår i en fast anställning.
Vi kommer främst att hålla intervjuerna via Skype då det är covid-19.
Frågor om tjänsten?
Gruppledare Helga Harling, 076-798 39 85
HR-generalist Nina Ingren, 070-327 70 30
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 076-778 06 42
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349