OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konstfack är Sveriges största konstnärliga högskola inom konst, design och konsthantverk. Sedan 1844 har vi utbildat en mängd olika yrkesgrupper inom dessa fält samt bild- och slöjdlärare. Vi bedriver både konstnärlig och vetenskaplig utbildning/forskning och har idag cirka 900 studenter och 200 anställda.www.konstfack.se
Vi rekryterar utifrån kompetens och strävar efter ökad mångfald, lika rättigheter och frihet från diskriminering.
Medarbetare till Infocenter med inriktning mot IT-support
Dnr: KF2022/VO2P/34
Konstfacks fastighetsavdelning söker nu en medarbetare som har kompetens och erfarenhet inom IT- och A/V-support och som vill vara med att bygga ett nytt Infocenter på Konstfack. Anställningen är förlagd på Fastighetsavdelningen, som är en del av Konstfacks centrala förvaltning.
Vi erbjuder en spännande och omväxlande miljö där du tillsammans med en kollega kommer att ansvara för att bemanna den naturliga ingången till Konstfack för studenter, anställda och besökare.
Vardagen präglas av växlande arbetsuppgifter, en nära kontakt med studenter, besökare och övriga verksamheter.
Arbetsuppgifter
• Ta emot frågor från studenter och personal via e-post, telefon och över disk, samt hantera och administrera dessa i ett ärendehanteringssystem
• Hjälpa personal och studenter med Wifi, lösenord, utskriftsproblem mm
• Utföra enklare felsökning och lösa enklare problem på personalens PC- och Mac-datorer, samt iPhones
• Vara A/V-teknikstöd vid möten och föreläsningar i gemensamma lokaler samt i lokaler utrustade med videokonferensutrustning
• Ge tekniskt stöd vid digitala konferenser i Teams och Zoom, tex ställa in rätt kamera, högtalare och mikrofon
• Administrera mobiltelefoner och abonnemang i Telia Touchpoint, och vid behov utbilda nya användare i mobilens grundläggande funktioner
• Dagligt förekommande arbete i Infocenter, tex hantera inkommande samtal i växel, boka konferenslokaler i bokningssystemet Kronox, posthantering, frankering och bud,
• Vara behjälplig vid skolans gemensamma aktiviteter så som Öppet hus, vårutställning mm,
Kvalifikationer
• Du är pedagogisk och tycker att det är roligt att hjälpa människor, samt är lyhörd för andras och verksamhetens behov.
• Du har god teknisk kompetens kring Mac, PC, skrivare, mobiltelefoni och A/V-teknik såsom projektorer och videokonferensutrustning.
• Du är van vid att registrera, prioritera och hantera uppgifter i ett ärendehanteringssystem.
• Du har goda kunskaper i Office-paketet, Teams och Zoom.
• Du har erfarenhet av att arbeta i en servicefunktion där du hanterar olika arbetsuppgifter parallellt och mottagarens behov och upplevelse står i centrum.
• Du arbetar målinriktat utifrån ett helhetsperspektiv och kan driva uppgifter från start till mål.
• Du håller ordning och reda, är strukturerad, metodisk och har en mycket hög service- och ansvarskänsla.
• Du skapar förtroende i mötet med student/personal/gäst.
• Du kan hantera stressiga situationer på ett professionellt sätt.
• Du har god förmåga att samarbeta med andra, är kommunikativ och prestigelös.
• Du har goda språkfärdigheter i svenska.
• Du har goda språkfärdigheter i engelska.
• Du har en avslutad utbildning på minst gymnasienivå.
Vi vill att du är noggrann och klarar av att tempoväxla. Du har ett genuint intresse av att leverera god service och är professionell i ditt yrkesutövande. Du är utåtriktad och prestigelös samt har lätt för att samarbeta. Du ska vara ansvarstagande, ha ordning och reda samtidigt som du har lätt för att prioritera och ta egna initiativ.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas.
Ansökan
För mer information om hur du ansöker - var god besök länken https://www.konstfack.se/sv/Aktuellt/Jobba-pa-Konstfack/