OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher.
Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling.
På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö.
Vi vill fortsätta utveckla mötet och öka servicenivån till alla de som kommer i kontakt med Jokkmokks kommun. Därför har vi startat Jokkmokks Infocenter. Infocenter är den kontaktcenterfunktion vid Jokkmokks kommun som säkerställer korrekta och snabba svar och ger ett gott bemötande till kommunmedborgare, turister, anställda och besökare.
Infocenter är en del av ansiktet utåt för Jokkmokks kommun och har en viktig uppgift att ge information med hög servicenivå och stort kunnande.
Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och vill vara med och bidra till utvecklingen i en verksamhet som levererar fantastisk service till de som på olika sätt kontaktar kommunen. I uppdraget är du en viktig del i utveckling och administration av Jokkmokks marknad.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
ARBETSUPPGIFTER
Verksamheten innefattar turistinformation inklusive viss försäljning, att besvara frågor som ställs till Jokkmokks kommun, vissa administrativa uppdrag, växel och reception, bokning av lokaler och beställning av produkter.
Mötet med de som kontaktar oss sker via besök, e-post, telefon och webb.
Under perioden september till februari är det hög intensitet i arbetet med Jokkmokks marknad. Tillsammans med övrig personal arbetar du med utveckling och administration av Jokkmokks marknad. Det kan exempelvis vara att söka olika tillstånd, ha kontakt med försäljare, arrangörer och journalister, fördela marknadsplatser, lägga ut programpunkter på webben och sammanställa marknadsprogrammet till marknadsföring och information till besökare. Antal personer som arbetar inom verksamheten varierar mellan 2-5 beroende på säsongsvariationer.
Vi har fasta öppettider måndag-fredag då reception och turistinformation ska vara bemannad, i övrigt gäller flextid. Vi arbetar i växelsystemet Artvise. Jokkmokks Infocenter är beläget i kommunhuset.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill leverera fantastisk service. Du är en självgående, positiv lagspelare som är lyhörd, vetgirig med ett utvecklat strategiskt tänk. Du är flexibel och nytänkande. Du har erfarenhet av serviceyrken. Du besitter stor datorvana och viss ekonomisk vana. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Språkkrav är svenska och engelska samt gärna tyska. Vana från arbete i turistinformationsverksamhet och/eller receptionsverksamhet är önskvärt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort B.
ÖVRIGT
Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens.
Vi undanber oss alla säljsamtal, erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp då vi har interna riktlinjer kring detta,