Medarbetare till inköp - kundservice

Arbetsbeskrivning

Om Lidl
Lidl är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 160 butiker runt om i Sverige.

För att ytterligare stärka servicen till våra kunder söker vi nu en medarbetare till en ny roll inom kundservice inköp. Placering är på inköpsavdelningen vid vårt huvudkontor i Solna.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Eftersom kunden alltid är nummer ett för oss, är det till vår stora glädje att vi nu kan erbjuda dig chansen att vara med och bygga upp en helt ny funktion inom Lidl Sverige ? kundservice inköp.

Huvuduppgiften i denna roll är att på bästa sätt bearbeta alla inkommande inköpsrelaterade frågor och reklamationer från våra kunder. Det är alltså du som ser till att kunden får ett trevligt bemötande och ett snabbt svar på sin fråga. För att göra detta framgångsrikt söker du självständigt information hos såväl leverantörer som i den övriga organisationen, där du framför allt har ett nära samarbete med våra inköpare och medarbetare på kvalitetsavdelningen.

Vid sidan av kundserviceuppgifterna tillkommer andra administrativa uppgifter inom inköpsavdelningen som t ex att vara behjälplig med rapportsammanställningar, bearbetning av listor och andra underlag samt arkivering.

Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, samt erfarenhet av arbete inom kundservice eller liknande serviceinriktat arbete.

Du har, precis som vi, kundens bästa för ögonen! Du är en driven ?informationssökare? med ett stort intresse för kvalitetsfrågor. Som person är du noggrann, ordningssam och har god prioriterings- och initiativförmåga. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo. Vi ser gärna att du också är väl bekant med vårt sortiment.

Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Då vårt koncernspråk är tyska är det en förutsättning att du har grundläggande kunskaper i tyska i tal och skrift samt en vilja att lära dig språket flytande. Du har även mycket god datavana och är en skicklig administratör.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av förtroende, engagemang, glädje och kommunikation. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Vi erbjuder en varierande och kreativ roll i en ung organisation med korta beslutsvägar. Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det! Du är välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv och personligt brev via länken "Söka jobb online" längst ner i annonsen på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Sista ansökningsdag är 30 september 2013. Har du frågor, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 20 september 2013

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


25 oktober 2024

26 november 2024